برنامه‌های فرهنگی و هنری در پی درگذشت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس برگزار نمی‌شود.

محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛اظهار کرد: همه برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره، به مدت ۳ روز عزای عمومی درگذشت عالم ربانی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز روز گذشته به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

در پی درگذشت این عالم ربانی، استاندار فارس به مدت ۳ روز در استان، عزای عمومی اعلام کرد.

عالم جلیل القدر آیت الله ایمانی در سال ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون به دنیا آمد و عمر خود را صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان کرد.

آیت الله ایمانی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش کازرون گذراند و سه سال اول دروس مقدمات حوزوی را از محضر علمای این شهر بهره برد.

وی در سال ۱۳۴۱ راهی قم شد و دروس متداول حوزوی را نزد اساتیدی، چون حضرات آیات: محمد تقی ستوده، صلواتی، شب زنده دار، محمد فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، سبحانی، اعتمادی و سید محمد باقر سلطانی طباطبائی فرا گرفت.

وی دو دوره خارج اصول و فقه را نزد اساتید بزرگواری از جمله حضرات آیات سید محمد محقق داماد، میرزا هاشم آملی، سید محمد رضا گلپایگانی و مکارم شیرازی آموخت و به درجه اجتهاد رسید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز، امام جمعه شهر‌های کازرون و بوشهر، نخستین نماینده روحانی و نماینده، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز و نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن استان‌های فارس و بوشهر از مهمترین مسئولیت‌های این عالم مجاهد بود.

انتهای پیام/ن

در پی درگذشت آیت الله ایمانی برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار