سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتفاق نظر فرانسوی‌ها در محکومیت سخنان ترامپ درباره قربانیان حملات تروریستی

فرانسوی‌ها در محکوم کردن سخنان ناشایست ترامپ در مورد قربانیان حملات تروریستی در فرانسه اتفاق نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  شبکه الحدث گزارش داد: فرانسوی‌ها در محکوم کردن سخنان ناشایست رئیس جمهور آمریکا در مورد قربانیان حملات تروریستی در فرانسه توافق نظر دارند.

گوینده شبکه تلویزیونی الحدث گفت: با گذشت کمتر از یک هفته از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به کاخ سفید، سخنان رئیس جمهور آمریکا در لابی تجارت سلاح در دالاس درباره حملات ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ در پاریس، توفانی از محکومیت به همراه داشت تا جایی که وزارت امور خارجه فرانسه بیانیه‌ای در محکومیت سخنان ترامپ صادر کرد و پس از آن محافل سیاسی در فرانسه هم با محکوم کردن سخنان ترامپ از مکرون خواستند در این باره موضع‌گیری کند. مکرون که برای دستیابی به ساختاری مشترک در بین کشور‌های اروپایی به منظور راضی کردن ترامپ به حفظ توافقنامه هسته‌ای ایران و خودداری از پیچیده‌تر کردن اوضاع خاورمیانه تلاش می‌کرد، پس از این ماجرا در تنگنا قرار گرفت.

حسین فیاض قنیبر خبرنگار شبکه الحدث در پاریس گفت: سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره حملات ماه نوامبر در فرانسه با واکنش گسترده روبرو شد. اقدام ترامپ در نمایش دادن چگونگی اقدام تروریست‌ها در قتل گروگان‌ها با یکی از دست هایش همه را شوکه کرد. شدیدترین واکنش از زبان فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه بود که سخنان ننگ آور ترامپ را محکوم کرد و این سخنان را بیانگر نوع نگاه ترامپ به فرانسه و ارزش‌های آن توصیف کرد. امانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه هم تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا شایستگی و لیاقت ندارد. ناظران در پاریس معتقدند سخنان ترامپ، مکرون را به شدت در تنگنا قرار داده است.

پان پییر پیران روزنامه نگار در پاریس به الحدث گفت: این سخنان ترامپ نه تنها به مکرون کمکی نکرد بلکه او را در شرایط دشواری قرار دارد، زیرا روابط قوی و دوستانه‌ای با ترامپ برقرار کرده بود، در حالی که دیگر سران اروپا از چنین اقدامی خودداری می‌کردند.

خبرنگار این شبکه خاطرنشان کرد: دولت فرانسه به صدور بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خود در مخالفت قاطعانه با سخنان ترامپ اکتفا و درباره امنیت در فرانسه ابراز افتخار کرد. ناظران آمریکایی بعید دانستند که سخنان ترامپ تاثیری بر روابط بین دو کشور داشته باشد. خانواده‌های قربانیان حملات نوامبر و مسئولان احزاب فرانسه هم در برابر سخنان ترامپ از خود واکنش نشان دادند. همه احزاب در فرانسه توافق نظر دارند که سخنان ترامپ ناشایست و غیرمسئولانه بود. عده‌ای از فرانسوی‌ها هم به ترامپ یادآوری کردند که رواج فروش سلاح در سال گذشته دوازده هزار کشته در آمریکا بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.