سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین کارگروه سازگاری با کم آبی در کرمان

نخستین کارگروه سازگاری با کم آبی با محوریت مدیریت مصرف در شرکت آبفار کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس زاده، معاون پشتیبانی ومنابع انسانی شرکت آبفار استان کرمان در اولین کارگروه سازگاری با کم آبی با محوریت مدیریت مصرف آب که در شهرستان ریگان برگزار شد گفت: درجلساتی که در سال ۹۶ برگزارشد بحث مدیریت مصرف آب به جد در دستور کار قرار گرفت وشورای فرهنگی پیشنهاد داد جلسات کارگروه سازگاری با کم آب را به میزبانی شهرستان‌ها آغاز کنیم.

وی با تاکید بربحران آب و کاهش بارش‌ها که به تغییرات اقلیمی انجامیده است، اظهارداشت: گفته می‌شود تابستان امسال ۳۳۴ شهرستان درکشور با جمعیت ۳۵ میلیون نفر در تنش آبی قرار می‌گیرند که از این تعداد ۱۷ میلیون نفر در خط قرمز قرار می‌گیرند.

عباس زاده تفاوت منفی بارش امسال نسبت به سال قبل دراستان کرمان را ۷۷ درصد ذکر کرد واظهار داشت: کاهش بارش متاسفانه در ریگان ۸۲ درصد گزارش شده واین مسئله وظیفه ما را دوچندان می‌کند تا فکر اساسی برای این بحران کنیم.

وی اظهار داشت: در بحث پروژه‌های در دست اجرا در ریگان، همکاری خوبی بین مردم در روستا‌هایی که اهل تسنن هستند با شرکت برقراراست و حتی در مصرف بهینه آب کمک خوبی می‌کنند.

عباس زاده با اشاره به اینکه ۹۱ درصد آب کشور در کشاورزی، ۳ درصد در صنعت و ۶ درصد دربخش آب شرب مصرف می‌شود، ضمن تاکید براینکه به شکل جدی نیاز به همکاری مردم برای عبور از بحران آب داریم، گفت: اگر بخواهیم اقتصادمان پابرجا بماند نیاز به صرفه جویی درمصرف آب داریم.

انتهای پیام/ی

صرفه جویی آب موثر در اقتصاد

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.