سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حشمتیان در گفت‌‍وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متضرر اصلی لغو برجام آمریکاست

نایب رئیس خانه احزاب گفت: بی‌شک دولتمردان برای خروج ترامپ از برجام تدابیری اندیشیده‌اند اما متضرر اصلی این لغو پیمان آمریکا خواهد بود.

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایان مهلت 90 روزه لغو تحریم‌ها و احتمال خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: ترامپ از نخستین روزهای ریاست جمهوری‌اش عملا از برجام خارج و هیچ‌گونه همکاری با ایران نکرد، به نحوی که تحریم‌ها به قوت خود باقی ماند و تاکنون پول‌های بلوکه شده آزاد نشده است.

وی افزود: آمریکا چه از برجام خارج شود و چه نشود، حرکات و رفتارهایش بیانگر عدم پایبندی به این قرارداد است.

حشمتیان تصریح کرد: ما حدود 40 سال است که تحریم هستیم و آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب از در خصومت با ایران درآمد، لذا مردم در طی این سالها آزموده شده‌اند تا روی پای خود بایستند و به همین دلیل مقام معظم رهبری در فرمایش‌های خود مبحث حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند، چرا که ایشان با تدبیرشان چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردند.

نایب رئیس خانه احزاب بیان کرد: همچنین آمریکا و هیچ کشوری حق ندارد درباره امور دفاعی و موشکی ما تصمیم بگیرد، لذا ما درباره این مسائل با غربی‌ها به هیچ‌عنوان پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: بی‌شک دولتمردان برای خروج ترامپ از برجام تدابیری اندیشیده‌اند، لذا متضرر اصلی این لغو پیمان آمریکا خواهد بود.

حشمتیان با تأکید بر وفاق میان مسئولان در شرایط تحریم‌های احتمالی، اذعان کرد: مسئولان باید با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند و ما باید برای حفظ نظام اتحاد را با محوریت مقام معظم رهبری پیشه کنیم تا بتوانیم در برابر کشورهای نظام سلطه بایستیم.

نایب رئیس خانه احزاب در پایان خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت باید قوی‌تر شده و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد تا بتوانیم در برابر مشکلات پیش‌رو ایستادگی کنیم.


انتهای پیام/

آمریکا و اروپا با بدعهدی عملاً از برجام خارج شده‌اند

برچسب ها: خانه احزاب ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.