سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت خیران؛ راهکار اجتماعی شدن سلامت

ایازی گفت: استفاده از ظرفیت خیران در توسعه بیمارستان‌ها یکی از اقدامات مؤثر در اجتماعی شدن بیمارستان‌هاست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد محمد هادی ايازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در اجلاس روسای بیمارستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور (64 تخت خوابی به بالا) با بيان اينكه در بیمارستان‌ها نبايد فقط مسئله درمان بیمار مطرح باشد، بر اجتماعی شدن بيمارستان‌ها تاكيد كرد و گفت: اجتماعی شدن بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات همه جانبه به بیماران و خانواده ها با تقویت مددکاری اجتماعی امکان پذیر است.
 
 ايازی در ادامه به اقدامات موثر در چارچوب اجتماعی شدن سلامت در حوزه درمان اشاره كرد و گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه بیمارستان ها يكی از اين اقدامات مؤثر است.

ايازی خاطر نشان كرد: استفاده از ظرفیت مددکار اجتماعی جهت نیازسنجی توان مالی بیماران و تعامل با بنگاه های اقتصادی از جمله بانک ها نیز می تواند در زمینه مدیریت هزینه موثر باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصريح كرد: مراکز خیریه پشتیبان بیمارستان ها، علاوه بر کمک به بیمارستان طبق ساز و کارهای طراحی شده به افراد آسیب پذیر هم کمک خواهند کرد، توجه به مسائل اجتماعی در کنار درمان در بیمارستان منجر به حمایت طلبی از خیرین خواهد شد‌ تا کمبود منابع نیز جبران شود.

وي افزود: مراکز خیریه حامی بیمارستان هم می توانند هم به تامین توسعه زیرساخت ها و هم به مددکاری بیمارستان و اجتماعی شدن بیمارستان ها کمک کند.

انتهای پیام/

راهکارهای اجتماعی شدن بیمارستان‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.