سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرایط جدید صدور روادید برای ایرانیان از طرف چین بر اساس مقرارت داخلی این کشور است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: شرایط جدید صدور روادید از طرف چین بر اساس مقررات داخلی‌اش است و ربطی به مسائل خارجی ندارد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلات هموطنانمان برای سفر به چین به دلیل شرایط جدیدی که دولت این کشور در صدور روادید اعلام کرده است، گفت: هر کشوری برای اعطای روادید بر اساس سیاست‌های خود و نگاه حاکمیتی که  نسبت به منافع ملی‌اش دارد، تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: با توجه به چارچوب حاکمیتی، هر دولتی ممکن است برای ورود اتباع خارجی اسناد خاصی را مطالبه کند و در این میان امکان دارد کشوری لغو روادید را در دستور کار خود قرار دهد، اما واحد سیاسی دیگری خلاف این امر را دنبال کند. 

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از اقدامات دولت چین دلیل بر رویداد خاصی نیست و این امر جز مسائل عرفی و کنسولی بین کشورها است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط جدید صدور روادید برای ایرانیان از طرف چین بر اساس مقررات داخلی این کشور است و نمی‌توان آن را به مسائل خارجی تسری داد.

گفتنی است؛ در حالی که تاکنون اتباع ایرانی برای سفر به کشور چین، نیازمند ارائه نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و با حداقل مانده ۱۲ میلیون تومان بودند، بر اساس اطلاع سفارت این کشور در تهران به آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی اعلام شده حسب تصمیم جدید، از تاریخ ۳ می ۲۰۱۸ (۱۳ اردیبهشت امسال)، این مبلغ حدود سه برابر شده است و به ۴۰ میلیون تومان مانده حساب، افزایش می‌یابد و در عین حال، ارائه بیمه نامه مسافرتی نیز برای شهروندان ایرانی الزامی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، وزارت خارجه ، ظریف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.