سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کهگیلویه وبویر احمد؛

لزوم توجه به بخش معدن برای توسعه اقتصادی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد فرصت‌های مورد نیاز برای بخش معدن به توسعه اقتصادی استان کمک می‌کند.

ه گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ علی محمد احمدی در اولین نشست شورای معدن استان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تصمیم گیری درباره بخشی از مطالبات معدن کاران به استان‌ها تفویض شده افزود: این مهم شرایط سرمایه گذاری و افزایش صرفه اقتصادی را تسهیل می‌دهد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از فعال بودن ۴۵ واحد معدنی در استان خبر داد و اضافه کرد: در این شورا ایجاد فرصت‌های نوسازی تجهیزات و تلاش برای ارتقاء کار استخراج و برخی مطالبات مالی و حقوقی بررسی می‌شوند.
دیو دیده با بیان اینکه معادن استان در بخش تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند گفت: در کنار آن فسفات با ذخیره ۸۰ میلیون تن و با عیار متغیر ۵/۸ تا ۱۰ درصد، بوکسیت با عیار ۵۰ درصد در منطقه‌ای با حجم ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و سلستین نیز وجود دارد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده کار ساخت دو واحد صنعتی مرتبط با بوکسیت و فسفات در استان عملیاتی شود.
در این نشست با تقاضای ۴ واحد معدنی مرمریت سقاوه، سنگ آهک ناصر آباد، سنگ لاشه دره قوچان کاکان و سنگ گچ سید حق گچساران برای محاسبه حقوق دولتی موافقت شد.
در این نشست همچنین سلب صلاحیت دو واحد معدنی سنگ لاشه دشمن زیاری و خیر آباد هم تصویب شد.

انتهای پیام/غ

فعالیت 45 معدن در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.