سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرر طولانی شدن انتخاب شهردار متوجه مردم است/شورای شهر می‌توانست گزینه‌های بهتری را برای شهرداری تهران انتخاب کنند

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: تعیین شهردار در کمترین زمان ممکن، اهمیت زیادی دارد چون هر چه انتخاب با تاخیر صورت گیرد، مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرآیند انتخاب شهردار تهران گفت: براساس آئین نامه شورای شهر تاخیر زیادی صورت نگرفته است اما انتظار این بوده که در کمترین زمان ممکن انتخاب را انجام دهند.

وی ادامه داد: از طرفی تعیین شهردار در کمترین زمان ممکن اهمیت زیادی دارد چون هر چه انتخاب با تاخیر صورت گیرد، مردم هزینه آن را  پرداخت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران، گفت: انتخاب اول شورای شهر در نهایت از سمتش کنار رفت. اگر انتخاب دوم هم به درستی انجام نشود، مردم ضرر بیشتری می‌کنند.

نمازی تاکید کرد: اگر طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار منجر به برگزیدن گزینه‌ ای کارآمد شود، تاخیر قابل توجیه است اما اگر دلیل تاخیر این است که نمی‌توانند به نتیجه واحد برسند، برای شورایی که همه از یک جناح هستند، نقطه ضعف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا غلامحسین کرباسچی اعلام کرده که لیست 7 نفره شهرداری تهران با لابی بسته شده است، افزود: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما معتقدم که در امر انتخاب، لابی وجود دارد و اصل لابی هم اشکالی ندارد اما اگر لابی از قائده خود خارج و سفارشات و اردو کشی‌ها آنقدر قوی شوند که انتخاب درستی صورت نگیرد، آسیب‌های بسیاری در پی دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر لابی بیش از اندازه باشد و افراد با فشار دیگران و از کانال های مختلف معرفی شده باشند قطعا اعضای شورا در انتخاب خود دچار اشتباه می شوند .

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر این امکان را داشتند که گزینه‌های بهتری از  7 نفر فعلی را برای شهرداری انتخاب کنند، ادامه داد: ظاهرا دولت با خروج محمود حجتی موافقت نکرده و برخی اخبار هم حاکی از انصراف انصاری لاری از کاندیداتوری شهرداری تهران است.

نماز تصریح کرد: اعضای شورای شهر می‌توانستند با تفاهم بیشتر و با مراجعه به شخصیت‌های تراز اول اصلاح طلب، گزینه‌های کارآمدتری را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر اصلاح طلبان درباره انتخاب شهردار تهران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.