سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی فر در جمع خبرنگاران:

قیمت کاغذ تثبیت می شود

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با سندیکای کاغذ فروشان و کاغذ فروشان عمده توافقنامه ای را امضا کردیم تا قیمت را روی 4200 تومان تثبیت کنیم.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از محل برگزاری نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص ارز مبادله ای به کاغذ بیان کرد یکی از بندهای دولت تخصیص کاغذ با ارز مبادله ای است که به تمام شرکت های فروشنده کاغذ اعلام شده است چنانچه شرکت های فروشنده کاغذ را با ارز 4200 تومان وارد می کنند باید در فاکتورهای خود قید کنند و چنانچه دولت ما به التفاوت این ارز را تا ارز مبادله ای که ۳۸۵۰ تومان است اختصاص داده، باید این شرکت ها و فروشندگان کاغذ این مبالغ را به خریداران کاغذ عودت دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:با سندیکای کاغذ فروشان و کاغذ فروشان عمده توافقنامه ای را امضا کردیم تا قیمت کاغذ را روی 4200 تومان تثبیت کنیم.

سلطانی فر گفت: دو اتفاق رخ داده، یکی ارز مبادله ای و مابه التفاوت آن است که حدود 500 تومان می شود و اتفاق دوم این است که یوروی دولتی (معادل دلار 4200 تومانی) برای این کار در نظر گرفته شده که از دیروز حدود 200 تومان قیمت کاغذ را پایین آورده است یعنی کاغذ فروشان با 4200 تومان کاغذ را می خرند 500 تومان آن بابت ارز مبادله ای کم می شود و حدود کمتر از 200 تومان آن نیز به واسطه یورو کم می شود که امیدوارم کاغذی که به دست مصرف کننده می رسد حدود 3500 تومان باشد اما فعلا پرداخت آنها 4200 تومان است وچنانچه دولت پرداخت کند آنها می توانند بر اساس فاکتورهایشان درخواست بدهند و این مابه التفاوت را بگیرند.

سلطانی فر در خصوص تعطیلی برخی از روزنامه ها به دلیل مشکلات کاغذ عنوان کرد: این مسئله صحت ندارد و روزنامه سازندگی تعطیل نشده و دیروز و امروز هم منتشر شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز خبرگزاری همشهری گفت: مجوز آن صادر شده است و احتمالا مجبور می شوند آن را راه اندازی کنند.

لازم به ذکر است؛ محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه(17 اردیبهشت) از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

انتهای پیام/

بازدید معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با تثبیت دولار در 9 هزار ان هم تثبیت میشه