سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی خانه تاریخی امیرکبیر در مراحل پایانی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان از آخرین مراحل بازسازی خانه تاریخی امیرکبیرخبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   اعضای انجمن‌های ادبی استان‌های تهران و مرکزی با حضور در خانه تاریخی امیرکبیر در هزاوه  اراک در وصف آن بزرگ مرد تاریخ ابیاتی را سرودند.

سید محمدحسینی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این مراسم  در گفتگوبا  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: خانه تاریخی امیرکبیر مراحل پایانی بازسازی خود را سپری می‌کند و به زودی توسط مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امیرکبیر از نام آوران بین المللی است که نام وی به ثبت یونسکو رسیده است افزود: قرار است آثار هنری و تاریخی این بزرگ مرد به این خانه منتقل و در این محل نگهداری شود.

وی با بیان اینکه پیش از مرمت، به بخش‌هایی از این بنا به علت عوامل طبیعی، آسیب جدی وارد شده بود اضافه کرد: تعویض سقف ها، استحکام بخشی دیوارها، نماسازی بیرونی این منزل تاریخی ازاقدامات انجام شده در مرمت این اثر تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان خاستگاه مشاهیر و مفاخر علمی و سیاسی است ادامه داد: خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه اراک یکی از بنا‌های شاخص و ارزشمند استان مرکزی است.

خانه تاریخی امیرکبیر به متراژ ۶۲۵ متر مربع در ۲ طبقه در دوره قاجاریه در روستای هزاوه شهرستان اراک بنا شده و سال ۱۳۸۹ ثبت ملی شد.

کاربازسازی این بنای تاریخی ازمهرماه ۱۳۹۵ آغاز شد و قراربودمرمت این اثر ارزشمند تاریخی تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

تا کنون ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده و خانه تاریخی امیرکبیر یکی ازحدود ۸۵۰ اثراین استان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ج


خانه تاریخی امیرکبیر به زودی افتتاح می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.