سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد؛

مسئولان به فکر رفع مشکلات مردم باشند

آیت الله نوری همدانی گفت:نقش مردم در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار بوده، از این لحاظ نباید از این مردم لحظه‌ای غفلت کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مسئولان شهرستان دلیجان،گفت:یکی از موضوعاتی که در قرآن تأکید شده، شکر نعمت است، اگر شکرانه نعمت را بجای بیاوریم، نعمت افزایش و در غیر این صورت، کم خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران تحول گسترده‌ای در دنیا به وجود آورد و همین دو ابرقدرت شرق و غرب را درهم کوبید.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌ها، انقلاب است، برحفظ و شناخت ارکان انقلاب و تبیین آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها معتقد بودند که با دین نمی‌توان حکومت کرد و اساسا اسلام افیون ملت‌ها است،اضافه کرد: امام با انقلاب خود ثابت کرد که نه تنها با دین می‌توان حکومت کرد بلکه افیون هم نیست.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام دارای ارزش‌هایی است و یکی از ارزش‌ها، امر به معروف و نهی از منکر است،بیان کرد: این دو فریضه به جامعه هویت و حیات دوباره بخشیده و از مرگ نجات داده است. بنابراین نباید در احیاء ارزش‌های دینی کوتاهی کرد و اگر کوتاهی صورت گیرد، مرتکب لغزش شده‌ایم.

آیت الله نوری همدانی بر خدمت رسانی مسئولان به مردم و رفع مشکلات آنها تأکید کرد و گفت: نقش مردم در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار بوده، از این لحاظ نباید از این مردم لحظه‌ای غفلت کرد.

وی در پایان با تأکید بر نقش محوری مردم بیان داشت: مسئولان به فکر مردم باشند، درخدمت رسانی کوتاهی نکنند، در کنار مردم باشند و آنها را از خود بدانند.

وی افزود: مردم و ولایت فقیه دو رکن مهم کشور است؛ هر جامعه‌ای برای پیشرفت و تعالی نیازمند به رهبر جامعه الشرایط است و اگر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی توانسته در مدت 40 سال در منطقه و سطح بین الملل دارای قدرت و اقتدار باشد، به دلیل وجود رهبر جامعه الشرایط، مدیر، مدبر، شجاع، فقیه، عالم به زمانه و آگاه به برنامه‌های دشمن است.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: ولایت فقیه تحول عظیم در جهان ایجاد کرده و باعث شده مردم باعشق و علاقه 40 سال پای انقلاب بایستند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

وی یادآورشد: یکی دیگر از موضوعات مهم در اسلام، فرهنگ جهاد و شهادت است. این فرهنگ دین و انقلاب را از بسیاری از فتنه‌ها نجات داده و توانسته نظام و انقلاب را در دنیا سربلند کند.

انتهای پیام/ح

فرهنگ جهاد، انقلاب و اسلام را از خطرات حفظ کرده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.