سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی سرما به کشاورزان استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سرمازدگی اخیر ۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد و قزوین نسبت به سایر استان‌ها بیشترین خسارت را داشته است.

‍به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛  فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این سرمازدگی بیش از ۸۰ درصد به محصولات زراعی و باغی آسیب وارد شده است که باید با پرداخت بیمه محصولات کشاورزی، استمهال وام‌ها و در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و باغداران مشکل را مرتفع کرد.

خمسه با بیان اینکه استان قزوین د. ارای ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کانال است، گفت: در حال حاضر در مزارع گندم آبی مشکلی وجود ندارد، اما در مزارع گندم دیم با توجه به نبود نزولات جوی در زمان مناسب با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به سامانه نوین آبیاری اضافه کرد: بعد ازمصوبات سفر هیات دولت به استان مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری، پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ این مهم محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای پایداری آب و خاک و صرفه جویی منابع آبی استان، طرح توسعه گلخانه‌ها عملیاتی می‌شود و به سرمایه گذاران مجتمع‌های گلخانه‌ای تسهیلات خوبی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

استان قزوین بیشترین خسارت سرمازدگی را داشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.