کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رها کردن سنجاب در باغستان سنتی قزوین باعث ایجاد خسارت به محصولات این باغات می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا نوروزیان کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در طی چند سال اخیر بدلیل مناسب بودن شرایط زیستی برای برخی گونه‌های جانوری؛ جمعیت سنجاب در باغستان‌ها بشدت افزایش یافت و مشکلاتی را برای باغداران استان ایجاد کرد.

نوروزیان افزود: این گونه جانوری با جنگل‌های بلوط زاگرس سازگاری دارد و در استان قزوین برای تغذیه خود از محصولات پسته، بادام، فندق، گردو ومیوه‌ها استفاده می‌کند که باعث بروز خسارت و صدمات جبران ناپذیری به باغات سنتی شده است.

وی اضافه کرد: عده‌ای سودجو هم که در کار فروش سنجاب هستند، با توجه به مشکلات نگهداری این گونه جانوری، آن را در باغستان سنتی رها کرده و سنجاب‌ها شروع به تکثیر می‌کنند.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: اداره کل محیط زیست، شهرداری قزوین و دستگاه‌های مربوطه استان می‌توانند ضمن پایش دائم زیستگاه‌ها، برنامه‌هایی را برای مبارزه بیولوژیک و کنترل جمعیت سنجاب ایرانی در باغستان‌های سنتی قزوین داشته باشد.

نوروزیان از شهروندان خواست از رهاکردن هرگونه جانوری در زیستگاه‌های طبیعی، باغات و اراضی کشاورزی بدون مشورت کارشناسان محیط زیست خودداری کنند.

انتهای پیام/

رهاکردن سنجاب در باغات قزوین به محصولات خسارت می زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.