سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی؛

آثار استاد یاحقی نماینده تاریخ خراسان رضوی است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: دکتر یاحقی در زمره شخصیت‌های بی نظیر ادبیات ایران است و در کنار علم و اندیشه ورزی، وی استاد موثر در نظام آموزشی است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید عباس صالحی امروز در همایش بزرگداشت محمد جعفر یاحقی افزود: استاد یاحقی فردوسی پژوهی برجسته است و مهر فردوسی در دل ایشان ریشه عمیقی دارد و نیم قرن عمر خود را برای پدر سخن فارسی گذاشته است.

مسئول ستاد بزرگداشت دکتر یاحقی هم  در ادامه این همایش گفت: با همت و تلاش دانشگاه فردوسی و چندتن از اساتید ادبیات این دانشگاه این مراسم در هفتاد و یک سالگی عمر این ادیب ایران زمین برگزارشد.

سید سعید سرابی افزود: رونمایی از تمبر یادبود دکتر یاحقی، رونمایی از جلد دوم کتاب آن سال‌ها، فصلنامه پاژ و گنج خرد از برنامه‌های این همایش بود.

وی گفت:از طرف اعضای شورای شهر و شهرداری مشهد خیابان محل سکونت این استاد ادیب در بلوار شهید صارمی مشهد به نام دکتر محمد جعفر یاحقی نام گذاری شد.

دکتر محمد جعفر یاحقی در سال ۱۳۲۶ در شهر فردوس خراسان جنوبی دیده به جهان گشود و در طول مدت عمر کاری خود ۴۲ عنوان کتاب تالیف کرد.

از این استاد دانشگاه ادبیات هم بیش از ۲۵۰ مقاله و تعداد بیشماری پژوهش به جای مانده است.

پارسال استاد یاحقی به عنوان دانشمند برتر ادبی ایران معرفی شد.
 
انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری همایش بزرگداشت محمد جعفر یاحقی در مشهد

برچسب ها: وزیر فرهنگ ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.