سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ارقام جایگزین کشت برنج در مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کشت سویا، پنبه، ذرت و علوفه به عنوان کشت جایگزین با نیاز منابع آبی کمتر در استان خبر داد.

عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به کشاورزان استان توصیه کرد در زمین‌های که امکان کشت برنج وجود ندارد از محصولاتی همچون سویا، پنبه، ذرت و علوفه به عنوان کشت جایگزین استفاده کنند که نیازمند منابع آبی کمتری است.

وی افزود: هزار و ۴۰۰ هکتار به کشت جایگزین در اراضی شالیزاری استان  اختصاص یافت و مشکلی در تامین بذر و نهاده نداریم.

وی برلزوم تعیین الگوی کشت هر منطقه تاکید کرد و گفت: با توجه به منابع آبی راهکار‌های تعادل بخشی و صیانت ازمنابع آبی استان ضروری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید به سمت استفاده بهینه از آب کشاورزی برویم و یکی از راه‌های بهره وری آب، بکارگیری از ماشین آلات تکنولوژی جدید کشاورزی است.

عنایتی بر کشت برنج با استفاده از آبیاری تناوبی در استان تاکید کرد و گفت: با استفاد از این روش حداکثر بهره وری در کشاورزی و اراضی شالیزاری در استان خواهیم داشت.

وی افزود: کشت محصولات جایگزین علاوه بر حفظ محیط زیست و منابع آب ارزشمند نشان برنامه ریزی و مدیریت درست در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیایم /ر

تاکید برجایگزین کشت برنج در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.