سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان خواستار شد

برقراری پرواز مستقیم مشهد با شهر‌های آسیای میانه

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان گفت: با توجه به جایگاه مشهد خواستار آن هستیم که پرواز مستقیم میان مشهد با شهر‌های کشور‌های آسیای میانه برقرار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سانات کشکومبایف در همایش بین‌المللی افق‌های همکاری آسیای مرکزی افزود: شرق ایران و مشهد دارای تمدن دیرینه است که با افغانستان از نظر تمدنی و تعاملات باهم مرتبط بوده‌اند و افزایش این تعاملات را می‌توان با برقراری پرواز مستقیم میان مشهد با دیگر شهر‌های کشور‌های حوزه آسیای میانه دوچندان کرد.

وی ادامه داد: مشهد از مراکز مهم تعاملات میان ایران و آسیای مرکزی بوده و مرکز ارتباطات زمینی و ریلی میان منطقه و جمهوری اسلامی است.

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان با اشاره تعاملات ایران با کشور‌های آسیای میانه و با تاکیدبر جایگاه کشورمان، گفت: وجود سند و همکاری میان قزاقستان، ازبکستان، عمان و ایران رویداد مهم میان این کشورهاست.

کشکومبایف بنادر چابهار و بندرعباس در ایران را جزء بنادر مهم و استراتژیک در ترانزیت کالا برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این پرواز‌های مستقیم میان مشهد و شهر‌های کشور‌های آسیای میانه زمینه شناخت و همکاری متقابل را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

برگزاری همایش بین‌المللی افق‌های همکاری آسیای مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.