سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار فیروزآباد خبر داد؛

صنعت شیشه‌گری در فیروزآباد احیا شده است

فرماندار فیروزآباد گفت: صنعت شیشه‌گری از صنایع سنتی این منطقه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده و در سال‌های اخیر احیا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید کمال علوی فرماندار فیروزآباد اظهار کرد: همچنین صنعت شیشه‌گری از صنایع سنتی و دیرینه این منطقه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده و در سال‌های اخیر احیا و فعال شد.

وی با بیان اینکه از جمله راهکار‌های حمایتی کالای ایرانی صادرات محصولات با قابلیت رقابت‌پذیری است، ادامه داد: محصولات تولیدی شهرستان فیروزآباد به لحاظ کیفیت و خواص دارویی فرصتی ایجاد کرده که جذابیت برای مشتاقان در خارج از کشور به همراه داشته است.

سید کمال علوی با بیان اینکه ۶۰ نوع عرقیات گیاهی در میمند تولید می‌شود، تصریح کرد: ۴۰ درصد از تولیدات این منطقه در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار فیروزآباد اضافه کرد: سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن عسل، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار انگور، بیش از ۷۰ هزار تن انگور عسکری و افزون بر ۲ هزار هکتار انجیر در فیروزآباد تولید می‌شود.

علوی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان فیروزآباد بیان کرد: این شهرستان با توجه به وجود جاده ترانزیتی و بزرگراه شیراز، فیروزآباد، جم و عسلویه نزدیکی به آب‌های آزاد، ثبت جهانی مجموعه ساسانی، ۲ سدبزرگ تنگاب و هایقر، آب و هوای معتدل و راه آهن می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری نقش موثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه علاقه و ارزش خاصی به هنر و درآمدزایی برای صنایع دستی قائل هستند، تصریح کرد: در همین خصوص گلیم و گبه این منطقه، ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/ن

احیای صنعت شیشه‌گری در فیروزآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.