سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست تعویق جلسه استماع دادگاه تیم مولر پذیرفته نشد

قاضی منطقه‌ای در آمریکا درخواست تعویق جلسه استماع دادگاه از سوی تیم تحقیقاتی پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور را رد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به گزارش رسانه‌های محلی دبنی فریدریش، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا درخواست رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، برای به تعویق انداختن جلسه استماع دادگاه مربوط به چندین شرکت روسیه و چند تبعه این کشور را به اتهام تاثیرگذاری بر جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نپذیرفت.

دادستان‌های مرتبط با پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا روز جمعه این درخواست را مطرح کردند تا جلسه استماع مربوط به یکی از این شرکت‌های روسی یعنی شرکت مدیریت و مشاوره کنکورد را به تعویق بیندازند.

پولیتیکو روز شنبه گزارش داد قاضی دادگاه منطقه‌ای درباره علت نپذیرفتن درخواست تعویق جلسه استماع که قرار است روز نهم ماه جاری میلادی برگزار شود، توضیحی نداد. تیم تحقیقاتی مولر روز جمعه اعلام کرد وکلای شرکت کنکورد درخواست ارائه اطلاعات مختلفی درباره این پرونده را مطرح کرده‌اند. این شرکت‌‌ها از حق خود برای بررسی قانونی و درخواست جزئیات مربوط به نظارت الکترونیکی توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا، هویت خبررسانان و دیگر اطلاعات استفاده کرده‌اند.

در ماه فوریه وزارت دادگستری آمریکا اعلام جرمی را علیه چندین شرکت روسیه و 13 تبعه این کشور به اتهام تلاش برای مداخله در انتخابات سال 2016 در این کشور ارائه داد.

سرپرستی تیم تحقیقاتی در پرونده مداخله روسیه برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برعهده رابرت مولر است. همزمان تحقیقات مشابهی توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در جریان است.

مقامات روسیه بارها این اتهامات را تکذیب کرده‌اند و آنها را بی‌پایه و اساس خوانده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.