سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام رسمی ائتلاف انتخاباتی احزاب مخالف دولت ترکیه برای مقابله با اردوغان

چهار حزب مخالف دولت ترکیه روز شنبه به طور رسمی تشکیل اتحادی انتخاباتی را به منظور تلاش برای مقابله با اردوغان در انتخابات زود هنگام ۲۴ ژوئن اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، چهار حزب مخالف دولت ترکیه روز شنبه به طور رسمی تشکیل اتحادی انتخاباتی را به منظور تلاش برای مقابله با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، در انتخابات زود هنگام 24 ژوئن اعلام کردند.

بر اساس پروتکل اتحادیه‌ای که این احزاب روز شنبه به مقامات انتخاباتی ترکیه ارائه کردند و خبرگزاری فرانسه نیز به یک نسخه از آن دست یافت، این ائتلاف تشکل اصلی مخالفان یعنی حزب جمهوری خواه خلق (سوسیال دموکرات)، حزب جوان خوب (راستگرا)، حزب محافظه کار سعادت و حزب دموکرات (راست میانه رو) را دور هم جمع کرده است. مخالفان با این اتحاد که «اتحاد ملی» نامگذاری شده است، تلاش می کنند به شیوه هایی برای مقابله با اردوغان دست یابند. اردوغان ماه پیش اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که برای نوامبر 2019 پیش بینی شده بود، 24 ژوئن برگزار خواهد شد.

اتحاد این چهار حزب مخالف فقط به انتخابات پارلمانی مربوط می شود و سه حزب از این احزاب تصمیم گرفته اند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خاص خود را معرفی کنند. غایب بزرگ این اتحاد مخالفان، حزب طرفدار کُردهای ترکیه، حزب دموکراتیک خلق است که روز جمعه با اعلام رسمی نامزدی صلاح الدین دمیرتاش برای انتخابات ریاست جمهوری، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد.

حزب عدالت و توسعه اردوغان نیز که از 16 سال پیش اکثریت را در پارلمان ترکیه در دست دارد، با ملی گرایان تندروی حزب ملی گرای عمل برای انتخابات زود هنگام اتحاد تشکیل داده است.

این انتخابات از آن جهت از اهمیت زیادی برخوردار است که گذار از نظامی پارلمانی را به نظامی ریاستی موجب خواهد شد که به دنبال اصلاح قانون اساسی (که سال گذشته تصویب شد)، به رئیس جمهور اختیارات گسترده ای اعطا خواهد کرد.

مبارزات انتخاباتی به نظر می رسد از شدت و حدت بالایی برخوردار باشد زیرا مخالفان برای مقابله با اردوغان سخنرانی های تندی انتخاب کرده اند.

حزب جمهوری خواه خلق روز جمعه، محرم اینجه (Muharrem Ince) یکی از نمایندگان مبارزه جوی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری منصوب کرد. اینجه نخستین نشست انتخاباتی خود را روز شنبه در یالووا در شمال غرب ترکیه برگزار کرد.

اما در حالی که سخنرانی های مبارزاتی اردوغان به طور مستقیم و کامل پخش می شد، هیچ یک از شبکه های خبری اصلی ترکیه سخنرانی اینجه را پخش نکرده اند.
انتهای پیام/

اتحاد چهار حزب مخالف دولت ترکیه علیه اردوغان

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود