سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مارانی درمراسم سالگرد شهادت سردار محبعلی فارسی درزاهدان :

شهید فارسی الگوی جوانان انقلابی است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: شخصیت چند وجهی شهید سرافراز سردار محبعلی فارسی الگوی جوانان انقلابی و متدین ایران اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشوردر مراسم سالگرد شهادت سردار محبعلی فارسی که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد  افزود:  اخلاص، ایمان، صبر، شجاعت، مردانگی و غیرت شهید فارسی و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس برای جوانان ما تبدیل به یک الگو شده است.

مارانی  ادامه داد: شخصیت سردار فارسی و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس تک وجهی نیست بلکه چند وجهی است.

وی بیان کرد: اخلاص، ایمان، صبر، شجاعت، مردانگی و غیرت شهید فارسی و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس برای جوانان ما تبدیل به یک الگو شده است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس که توفیق همرزمی سردار شهید فارسی را داشتم ایشان را انسانی بزرگوار و با شخصیت دیدم.

وی افزود: شهید فارسی در دوران اسارت زمانی که مزدوران رژیم بعث عراق رزمندگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند این شهید بزرگوار خودشان را سپر بلای اسرای کم سن و سال می‌کردند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: همگان باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی را از همه نگرانی‌ها نجات دهیم و به طور قطع این خواسته شهید فارسی و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: شهید سرافراز سردار فارسی در قلب همه‌ی رزمندگان دوران دفاع مقدس جای داشت و با رفتنش قلب همه ما رنجور شد.

سردار حسین معروفی اظهار داشت: ولایت مداری، محبت به زیردستان، اخلاص، ایستادگی در برابر مشکلات و حفظ روحیه انقلابی از جمله ویژگی‌های بارز شهید فارسی بود.

وی تصریح کرد: صبر و شکیبایی در برابر مشکلات به خاطر رضای خداوند متعال در وجود شهید فارسی نهادینه شده بود.

محبعلی فارسی جانباز و آزاده سرافراز کشور آبان سال ۱۳۶۹ به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت و تازه دوران سخت رنج‌ها و مشقات پس از اسارتش به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.

شهید محبعلی فارسی یکم شهریور سال ۱۳۳۸ در زابل دیده به جان گشود و قبل از اعزام به جبهه‌های جنگ به عنوان معلم فعالیت می‌کرد که پس از حضور در جبهه‌ها بنابر پیشنهاد سردار سلیمانی به سپاه پیوست.

سردار فارسی بعد از تحمل رنج‌های فراوان پارسال در هفته جانباز و در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین (ع) به دیار عاشقان و معبود خود پرواز کرد.

انتهای پیام/ع

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار محبعلی فارسی درزاهدان 

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.