سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس: در صورت خروج آمریکا از برجام مسکو نیازهای ایران را تامین خواهد کرد

رئیس اداره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در صورت خروج آمریکا از برجام، روسیه می‌تواند «هر آنچه را که تهران می‌خواهد» در اختیارش بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر اِرماکوف»، رئیس اداره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، روسیه معتقد است می تواند «هر آنچه را که تهران می خواهد» در اختیارش بگذارد.

این مسئول روس گفت: «اگر آمریکا تعهداتی را که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده است، نقض کند، این خود آمریکاست که از آن رنج خواهد برد.»

وی افزود خروج احتمالی واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران احتمالا به نفع مسکو تمام خواهد شد با این حال روسیه بر ضرورت حفظ این توافق در شکل کنونی اصرار دارد.

ارماکوف گفت: «ما می توانیم هر آنچه که می خواهیم برای آنها تأمین کنیم.»

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در ژانویه 2017، تهدید کرده است از توافقی که ژوییه 2015 بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) در مورد برنامه هسته‌ای تهران منعقد شد، خارج می شود. رئیس جمهور آمریکا این توافق را که پس از مذاکراتی طولانی در وین حاصل شد بدترین توافق تاریخ کشورش توصیف کرده است.

روسیه نیز معتقد است برای توافق کنونی در مورد برنامه هسته‌ای ایران جایگزینی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اعلام حمایت روسیه از ایران در صورت خروج آمریکا از برجام

برچسب ها: برجام ، روسیه ، تحریم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۹:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اونوقت که حس نیت روسا ثابت شد موشکهای اتمی را چیکارکنیم کلا هر چیزی تاریخ مصرف دارد ایران هنوز اس 300 نگرفته اس 400 اومد اس 500 هم توراهه داشتن تکنولوژی ساخته که مهمه مثل ارتقائ بخشیدن مرتب موشکهای ایرانی داشتن موشک اتمی فقط هزینه زندگی رابالا میبرد خود کشورهایی مثل روسیه وامریکا راببینیدچقدر هزینه نظامی دارن وچقدر از اون هزینه ها برای موشکهای اتمیه که تا حالا به هیچ دردشونم نخورده چه بسا خیلی از اونا فقط ظاهری باشن و واقعاً ساخته نشدن فقط برا ترساندن میگن ما فلان مدلم داریم میسازیم اما ظاهریاً
mehdi
۱۲:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
جدی میگی..!!؟ لابد پولشم بذاریم تو جیب هر وقت داشتیم بدیم!!
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر ایران بخشی از تعهدات خودش رو که حق قانونی اش هست به ازای خروج آمریکا زابرجام تعلیق کنه چطور؟؟آیا با اون شرایط بازهم حاضر هستید با ایران مبادله کنید یا صرفا با این برجام با ایران کار میکنید؟؟؟
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
باز صد رحمت به روسیه
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینام میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن
خودشون وارد کننده هواپیما و خودرواند چی جوری میخوان نیازای ما رو تامین کنن
اگه راس میگن برا اثبات حسن نیتشون 40 - 50 تا موشک اتمی بدن تا باور کنیم