ریچارد گرنل، سفیر جدید آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز خواستار توقف مراودات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران شد.

سفیر جدید آمریکا در آلمان خواستار توقف روابط تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد گرنل، سفیر جدید آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز خواستار توقف مراودات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران شد.

گرنل در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز که نظر او را درباره برجام پرسیده بود، ایران را حامی تروریسم دولتی خوانده و گفت: «چرا کشوری باید خواستار تجارت با آن‌ها (ایرانیان) باشد؟ بنابراین من فکر می‌کنم لازم است برای شرکت‌های آلمانی توضیح بدهم که نباید در داخل ایران تجارت کنند. این کار صحیح نیست.»

اظهارات سفیر جدید آمریکا در آلمان نقض دو مورد از بند‌های برجام، شامل بند‌های ۲۶ و ۲۹ است. این بندها طرف‌های مقابل را از اخلال در عادی‌سازی تجارت با ایران منع می‌کنند.

طبق بند ۲۶ این توافق، آمریکا باید با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در منتفع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست دو به‌عمل آورد.

بر طبق بند ۲۹ برجام نیز، اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تأثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهداتشان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت‌آمیز برجام خودداری خواهند کرد.

انتهای پیام/

اظهارات ضدبرجامی سفیر جدید آمریکا در آلمان

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
لابد فکر کردین آلمانیا عقلشونو دادن دست شما بی عقلا ؟
آخرین اخبار