سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت انگلیس:

با آمریکایی‌ها در ارتباط هستیم تا آن‌ها را به باقی ماندن در برجام ترغیب کنیم

سخنگوی دولت انگلیس بار دیگر بر حمایت لندن از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، «ادوین ساموئل»، سخنگوی دولت انگلیس، در مصاحبه با المیادین اعلام کرد انگلیس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرده است و از وجود ساختارهایی برای تحقیق و بازرسی از این توافق نیز حمایت می‌کند. وی تاکید کرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران نه در راستای منافع منطقه‌ای و نه منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس و نه انگلیس است. ساموئل افزود: این توافق آغازی مهم بوده است و امکان مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و شمال آفریقا را از بین می‌برد.

سخنگوی دولت انگلیس اضافه کرد: این توافق بر گروهی از سازمان ملل تکیه دارد که توانایی و صلاحیت بازرسی از سایت‌های معروف ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای را دارد. ساموئل با طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان، گفت: دولت ترزا مِی (نخست‌وزیر انگلیس) تصمیم دارد تا از توافق هسته‌ای با ایران برای تشویق تهران به توقف مداخله در امور کشورهای منطقه حمایت کند. وی مدعی شد: «نقص‌هایی در توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد که باید آن را برطرف نه آنکه کاملا آن را لغو کنیم. انگلیس تلاش دارد تا نگرانی‌های آمریکا و انگلیس را از طریق ساختارهای جدی که می‌توان به توافق اضافه کرد، برطرف کند».

ادوین ساموئل افزود: ما با آمریکا در ارتباط هستیم و آنها را برای خارج نشدن از توافق هسته‌ای با ایران ترغیب می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که از صحبت‌های تند درباره توافق هسته‌ای با ایران خودداری کنند. وی گفت: از دیدگاه ما، لغو توافق هسته‌ای در راستای منافع انگلیس یا آمریکا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران نیست.
انتهای پیام/

تاکید مقام انگلیسی بر حمایت لندن از برجام

برچسب ها: انگلیس ، برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.