سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نوبخت خبر داد؛

اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای احیاء پارک ملی گلستان

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از در نظر گرفتن ردیف مستقل و اعتبار ویژه برای احیاء پارک ملی گلستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: بعضی از عزیزان مسئول بدون در نظر گرفتن شرایط کشور انتقاداتی می‌کنند که جز گسستگی اجتماعی حاصل دیگری ندارد.

وی افزود: این که کاستی‌هایی که در حوزه محیط زیست گلستان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد قسمتی مرتبط به سیاست‌هایی است که در گذشته دنیال کرده ایم و و از نگاه به توسعه انسانی گلستان غفلت کرده ایم.

وی با تاکید بر این که انسان ابزار توسعه نیست، یادآور شد: اگر امروز گلستان با مشکل انباشت زباله و تخریب محیط زیست و ... مواجه است به این باز می‌گردد که در تربیت انسان توسعه یافته غفلت کرده ایم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با تایید این که در برنامه ریزی ۱۱ برنامه توسعه کشور از توجه به جایگاه انسان در توسعه غفلت کرده ایم و حاصل آن توسعه ناهماهنگ است، گفت: مشکل محیط زیست و بحران آبی که امروز گرفتار آن هستیم به نگاه ما نسبت به توسعه باز می‌گردد.

وی با تاکید بر این که اگر مدیران به انجام روش‌های گذشته ادامه دهند، بحران‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود، متذکر شد: هم اکنون طبیعت بکر برای گلستان یک نقطه قوت است که با اندکی بی تدبیری به مشکل منطقه تبدیل می‌شود.

اکوسیستم پارک ملی گلستان در حال نابودی است

وی با اشاره به این که پارک ملی گلستان یکی از ۵۰ ذخیرگاه زیست کره است، بیان کرد: متاسفانه این زیستگاه را به شدت تخریب کرده ایم و تعداد قوچ و میش‌های این پارک از ۱۸ هزار راس به کمتر از دو هزار راس رسیده است.

نمکی با بیان این که اکوسیستم پارک ملی گلستان در حال نابودی است و باید احیاء شود، تصریح کرد: برای احیاء پارک ملی گلستان امسال ردیف اعتباری ویژه و مستقل در نظر گرفته ایم.

وی به مشکل کشاورزان گلستان هم اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش ۱۰ درصدی قیمت تضمینی گندم گلستان مشکلات کشاورزان این استان حل نمی‌شود و باید به سمت تغییر الگوی کشت و راندمان کشاورزی حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا هیچ ارگانی نظارت و پیگیری نمیکنه