رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرد و غبار ناشی از طوفان شب گذشته کرمان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به بیش از 3 برابر حد مجاز برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی ملاشاهی با بیان اینکه همچنان آسمان سیستان و بلوچستان غبارآلود است، افزود: گرد و غبار ناشی از طوفان شب گذشته کرمان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 523 میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 3 برابر حد مجاز و در شرایط "بحرانی" قرار گیرد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: همچنان شهرهای نصرت‌‌آباد، خاش، سراوان، مهرستان و ایرانشهر به ذرات گردوغبار ناشی از طوفان دیشب گرفتار هستند و امروز نیز این شرایط در این شهرها ادامه دارد.

وی در ادامه از صدور اخطاریه جوی به سبب تشدید شرایط طوفان در نواحی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه این هفته وزش طوفان با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت شهرهای شمالی استان را فرا خواهد گرفت که گردوغبار حاصل از این طوفان شهرهای دیگر استان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ملاشاهی ادامه داد: در این مدت افراد آسیب‌پذیر نظیر سالمندان، بیماران و کودکان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند. رانندگان نیز با توجه به طوفانی شدن مسیرها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به کشاورزان توصیه کرد: از گلخانه‌ها و محصولات خود در برابر طوفان حفاظت کنند.

وی در ادامه به وزش باد شدید بر روی دریای عمان نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل وزش باد، دریای عمان مواج خواهد بود. در 24 ساعت گذشته نیز ارتفاع موج دریا به 114 سانتی‌متر رسید.

انتهای پیام/ ب

غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به شرایط بحرانی رسید

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.