سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از 2 هزار واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت بیش از 2 هزار واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در استان اردبیل خبر داد.

معرفت آذری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: 2 هزار و 188 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در استان فعال هستند که نقش مهمی در تولید گوشت قرمز و تحقق اهداف اقتصادی در تامین مایحتاج گوشت قرمز مردم استان و کشور بر عهده دارند.

وی افزود: استان اردبیل علاوه بر تامین نیاز خود به گوشت قرمز، گوشت مرغ ، شیر و عسل مازاد آن را به دیگر نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه صادر می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: روزانه حدود 80 تن شیر به صورت خام از استان اردبیل خارج شده و در کارخانه های استان آذربایجان شرقی به صورت فرآورده های لبنی وارد بازار مصرف داخل استان می شود.

آذری گردش مالی این حجم از شیر خارج شده از استان اردبیل را ماهانه 40 میلیارد ریال ذکر کرد که فواید مالی آن نصیب کارخانه داران آذربایجان شرقی می شود.

به گفته وی، استان اردبیل دارای 40 واحد لبنیاتی می باشد که سالانه به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات تولیدی آن روانه بازار مصرف در داخل استان و خارج از استان می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه بیش از 29 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود.

آذری افزود: این استان همچنین دارای بیش از 320 هزار کندوی زنبور عسل می باشد که تولید آن در سال گذشته به 6 هزار تن رسید.

وی همچنین گفت: امسال فروردین ماه 730 هزار قطعه جوجه یک روزه به مقصد ارمنستان و افغانستان صادر شد و این امر نشانگر صادرات شتاب صادرات است.

انتهای پیام/ح

تولید بیش از 29 هزار تن گوشت قرمز در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.