سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۹ هزار متر مربع اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: ۷۹ هزار و چهار مترمربع از اراضی ملی این استان با حکم قضایی از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ برزو شیروانی فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: ارزش ریالی این اراضی، ۲۱۰ میلیارد و ۷۱۳ ریال برآورد شده که در قالب ۱۰ پرونده طی سال جاری به سرانجام رسیده است.

وی افزود: هفت مورد از این پرونده‌ها رفع تصرفی فوری به میزان هفت هزار و ۴۱۴ متر مربع به ارزش ۶۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در سه شهرستان سنندج، دیواندره و مریوان رسیدگی و حکم خلع ید صادر شده است.

سرهنگ شیروانی اضافه کرد: سه مورد از این پرونده‌ها نیز طی روند قضایی در سنندج و قروه به نتیجه رسید که با این احکام حدود ۷۱ هزار و ۵۹۰ متر مربع از اراضی دولتی از دست متصرفان خارج شده است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان ارزش ریالی این اراضی را ۱۴۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این یگان هم اکنون ۶ پرونده دیگر را در حال رسیدگی دارد که با توجه به تاریخ رسیدگی پرونده آن‌ها در نهاد‌های قضایی تا پایان ماه جاری به سرانجام می‌رسد.

سرهنگ شیروانی یادآور شد: این یگان در سال جاری در کنار فعالیت‌های خود اقدامات پیشگیرانه را نیز آغاز کرده و در راستای این اقدامات بروشور‌ها و پلاکارد‌های آموزشی را در مناطق حاشیه شهر‌های استان توزیع کرده است.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان فعالیت می‌کند از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف تشکیل شده است.

املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۸۱ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی را رفع تصرف کرده است.

مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهر‌های کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و تاکنون برای هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.