سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

تقویت مو‌ها با این روغن پرخاصیت/ سبزی‌هایی که نباید مصرفشان را کنار بگذارید/ ارتباط اختلالات خواب و بروز سکته‌/ کم خون‌ها این نوشیدنی را زیاد مصرف نکنند

تحقیقات نشان داده است اختلال در ساعات خواب نیز با بیماری‌های نظیر افسردگی، اضطراب ارتباط دارد که این موضوعات قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ارتباط اختلالات خواب و بروز سکته های قلبی و مغزی

وقفه‌های تنفسی وابسته به خواب اکثر مواقع تشخیص داده نمی‌شود و این مشکلات را می توان در افراد چاق و همچنین افرادی که گردن‌ کوتاه دارند یا میانسال هستند دید که در دراز مدت باعث ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها می شود؛ این موارد با سکته‌های مغزی، قلبی ارتباط دارند.

تحقیقات نشان داده اختلال در ساعات خواب نیز با بیماری‌های نظیر افسردگی، اضطراب ارتباط دارد که این موضوعات قابل پیشگیری است.

با روغن آووکادو موهایتان را تقویت کنید

روغن آووکادو به دلیل داشتن ترکیبات خاص گزینه‌ای مناسب برای تقویت و درمان موهای آسیب دیده بوده و از این حیث مزایای بسیار فوق العادی نظیر محافظت از مو در برابر آسیب‌ها، بازکردن گره و جلوگیری از شکسته شدن مو می توان اشاره کرد.

باتوجه به گرم شدن هوا و افزایش استحمام شست و شوی موها با شامپو می‌تواند موها را خشک کند، استفاده از روغن آووکادو به ویژه در افرادی با موهای خشک و آسیب دیده به عنوان یک نرم‌کننده قوی می‌تواند بسیار مفید واقع شود، پس از شست و شوی موها با شامپو کمی روغن آووکادو را با انگشتان خود از ریشه به سمت نوک موها ماساژ داده و این عمل را چندین بار تکرار کنید، پس از مدت کوتاهی موها را با آب گرم شست و شو دهید.

موها بخشی مرده از بدن محسوب می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند مانند پوست مواد مغذی را جذب کنند و تاثیرات انواع روغن روی آنها موقتی است.

اما استفاده از آووکادو و روغن آن در رژیم غذایی هم می‌تواند به حفظ رطوبت و سلامت مو کمک کند و استفاده از آن به شکل ماسک یا نرم‌کننده به حفظ درخشندگی موها کمک می‌کند.

سبزی‌ که همیشه باید در سبد غذایی وجود داشته باشد

مارچوبه؛ این سبزی بهاری، یکی از بهترین سبزی‌هایی است که همواره باید در سبد غذایی وجود داشته باشد، این سبزی سرشار از فولات، مس، تیامین و ریبوفلاوین است، هر فنجان مارچوبه بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین K را هم تامین می‌کند؛ محققان به‌طور خاص بر فیتوکمیکال‌های (مواد شیمیایی گیاهی) موجود در مارچوبه تاکید دارند که می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را دفع کنند.

سیب‌زمینی، منبع عالی‌ای از کربوهیدرات‌های پیچیده است و مقدار مناسبی هم فیبر، پتاسیم و ویتامین C است، درواقع، هر عدد سیب‌زمینی حدودا ۲۰ گرم کربوهیدرات پیچیده دارد، البته نباید در مصرف سس‌ها، روغن‌ها و چاشنی‌های مختلف همراه با سیب‌زمینی زیاده‌روی کنید، چون این کار می‌تواند چربی و کالری سیب‌زمینی را شدیدا افزایش دهد، شما می‌توانید از فلفل چیلی، سیر، گوجه‌فرنگی تازه و آووکادو همراه با سیب‌زمینی استفاده کنید تا غذای کاملا سالم و مغذی‌ داشته باشید.

کرفس، با اینکه بسیار کم‌کالری است، مقدار زیادی ویتامین K و فولات دارد، از کرفس همراه با پیاز و هویج در تهیه بسیاری از غذاها کمک بگیرید، هر ساقه بزرگ از کرفس کمتر از ۱۰ کالری به بدن می‌رساند، درحالی که تراکم مواد مغذی در این مقدار از کرفس واقعا بالاست.

سوپرغذایی که از پیری ممانعت می‌کند

قارچ غذای بسیار سالمی است و می تواند خواص دارویی نیز داشته باشد زیرا منبع کاملی از انواع پروتئین، ویتامین های گروه B، فیبر، قندهای تقویت کننده سیستم ایمنی که در دیواره سلول ها یافت شده و به بتا گلوکان ها مشهور هستند و دیگر ترکیبات بیواکتیو (دارای قابلیت کنش و واکنش با بافت زنده یا سازواره ی زنده) به شمار می آید، قرن های زیادی است که از قارچ به عنوان یک ماده غذایی پرانرژی و البته دارویی موثر استفاده می شود.

ترکیبات غذایی حیاتی در قارچ شامل سلنیوم، ویتامین دی، گلوتاتیون و ارگوتیونین هستند، تمام ۴ ریزمغذی فوق دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و البته گفته می شود که با افزایش سن مقدار این ترکیبات حیاتی و ضد پیری در بدن کاهش می یابد. 

مصرف این نوشیدنی توسط کم خون ها فراموش نشود

تحقیقات نشان داده است سرکه برای افراد کم خون مفید نیست و بدن را لاغر می‌کند، علاوه بر این نیز مصرف بیش از حد آن به ضعف قوای جنسی منجر می‌شود، افرادی که دچار بیماری‌های اعصاب و افسردگی هستند نیز نباید از سرکه استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.