سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار مهاباد خبر داد؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مهاباد

فرماندار شهرستان مهاباد گفت: در حال تلاش برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهاباد در ۱۰۰ هکتار از زمینهای این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،فرماندار شهرستان مهاباد با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهاباد گفت: در صورت تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شورای عالی برنامه ریزی استان نقش عمده ای در کاهش بیکاری خواهد داشت.

شجاعی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی های این شهرستان در بخش‌های مختلف، در جلسه شورای عالی برنامه ریزی استان اولویت سیاست‌های توسعه اشتغال تعیین و نخستین اولویت به اشتغالزایی در حوزه گردشگری اختصاص داده شد.

وی افزود: با توجه به وجود ۱۰ هزار هکتار باغ در سطح شهرستان اولویت دوم توسعه اشتغال به صنایع تبدیلی روستایی و سرمایه گذاری های مرتبط با آن اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان مهاباد در ادامه با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی مهاباد به کشورهای روسیه، یونان و ترکیه افزود: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد هم یکی از اولویتهای توسعه اشتغال این شهرستان است بطوریکه می توان از این طریق برای حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرد و در این زمینه استاندار آذربایجانغربی برای حمایت از سرمایه گذاران و جذب فاینانس خارجی قول های داده اند که با عملی شدن آن وضعیت اشتغال در سطح شهرستان بهبود خواهد یافت.

ایرج شجاعی اضافه کرد: در کارگروه اشتغال شهرستان هم ۱۹۳ طرح روستایی با برآورد هزینه ۱۰۳ میلیاردتومان مصوب شده است که با اجرایی شدن این طرحها بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال روستایی حل خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تعیین اولویت سیاست های توسعه اشتغال در مهاباد

برچسب ها: اقتصاد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.