سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریب کاربران تلگرام توسط یک برنامه جعلی/ برتری پیام‌رسان‌های داخلی از ناآشنای خارجی

پس از فیلتر شدن تلگرام برنامه‌ای به نام Telegram DR بین برخی کاربران دست به دست می‌شود که از آن به عنوان تلگرام بدون فیلتر شرکت تلگرام یاد شده و از این طریق در صدد جلب اعتماد کاربران تلگرام است؛ اما واقعیت این نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از ابلاغ حکم فیلتر شدن تلگرام در دهم اردیبهشت ۹۷، دسترسی به تلگرام روی اینترنت موبایل و برخی اینترنت ها ثابت (خانگی) از جمله شرکت مخابرات ایران از دیروز قطع شده است.

در همین فاصله برنامه‌ای به نام Telegram DR بین برخی کاربران دست به دست می‌شود که از آن به عنوان تلگرام بدون فیلتر متعلق به شرکت تلگرام یاد شده و از این طریق در صدد جلب اعتماد کاربران تلگرام و جذب کاربر است.

این در حالی است که انتشار این برنامه رسما از سوی تلگرام اعلام نشده است، همچنین این برنامه توسط Moonshot Group ثبت شده و در معرفی آن نیز از عکس های صرفا فارسی استفاده شده که سوالاتی را ایجاد کرده است.

بنابراین بهتر است که کاربران برای پیدا کردن جایگزین تلگرام صرفا بنابر معیار خارجی بودن به راحتی به هر برنامه‌ای اطمینان نکرده و نسبت به قراردادن اطلاعات خود در اختیار شرکت‌هایی که هنوز هویت آنها تایید نشده احتیاط کنند. مشابه چنین برنامه هایی تاکنون زیاد دیده شده و احتمالا از این پس نیز بیشتر دیده خواهد شد.

در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی متعددی در کشور فعالیت می‌کنند که هر کاربر می‌تواند با یک جست و جوی ساده از سابقه شرکت، مالک و تیم توسعه دهنده آنها مطلع شود و بنابر کیفیت سرویس و نوع خدمت پیام رسان مناسب و مورد علاقه خود را امتحان و در صورت علاقه از آن استفاده کند. زیرا همان طور که مردم به برخی از پیام رسان های خارجی بیشتر تمایل نشان داده‌اند، هرگز اصراری وجود ندارد که کاربران تمامی پیام رسان های داخلی را بپسندند.

بی شک اکنون سرویس های بومی بسیاری در کشور ارایه می‌شود که مردم بدون حساسیت از آنها استفاده می‌کنند و کاربر آنها هستند.

در بین همین پیام رسان های داخلی نیز شرکت‌هایی هستند که در گذشته ارایه دهنده سرویس‌های مورد اطمینان و مورد استقبال همین کاربران بوده‌اند و اکنون تنها نوع سرویس را تغییر داده‌اند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برنامه Telegram DR جعلی است

برچسب ها: شبکه های ا ، تلگرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام این تلگرام که با فیلتر شکن قاطی کرده
علی
۱۵:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنده معلم هستم متاسفانه بعد از فیلتر شدن تلگرام
اکثر دانش آموزان با فیلتر شکن آشنا شده
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من هنوز به تلگرام وفادارم
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما مطمئن ميشيم كه درسته ..
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به هر حال خدا پدرشان را بیامرزد تلگرام را بستند. امروز تو ماشین من و فرزندم کلی با هم حرف زدیم و بگو بخندداشتیم . در حالی که قبلا همیشه سرش تو گوشی بود و تلگرام . نه حرفی میزد نه حواسش به دیگران بود.
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیسفون پلاس
بیسفون پلاس
چرا با وجود برتری پیام رسان بیسفون پلاس به چند پیام رسان ایرانی..
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعاتعجب میکنم چرا بعضیها اینقدر اصرار دارن روی تلگرام من مدتی هستش که از ایتا و سروش استفاده میکنم و از هر دوتاشون هم راضیم
سام
۰۰:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من نصف روز با این پیام‌رسان استفاده کردم حالا که قضیه را فهمیدم از گوشیم الان دلیت کردم. ممنون
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیام رسان سروش خیلی کیفیت ش پاینه اعصاب خورد کن شده
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام چرا قطع میکنید خب
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
توروخدا حق انتخاب را به مردم بدهید