سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنای باستانی سوریه که از گزند داعشی‌ها در امان ماند + تصاویر

عناصر گروهک تروریستی داعش تعداد زیادی از آثارباستانی با ارزش درکشور سوریه را نابود کردند، اما متوجه وجود برخی آثارنشدند و آن‌ها سالم مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی بنای باستانی متعلق به تمدن روم باستان با قدمت ۲۰۰۰ سال پیش درکشور سوریه شناسایی کرده‌اند که به مدت دو سال مخفیگاه عناصر داعش بوده است.

باستان شناسان سال‌ها پیش تونل‌های مخفی این بنا در منطقه منبج (Manbij) سوریه را شناسایی کرده بودند، اما پس از تصرف آن منطقه به وسیله داعش برای محفوظ ماندن اطلاعات آن را مخفی نگه داشته‌اند.

درنهایت پس از رانده شدن داعش در سال ۲۰۱۷ ازآن منطقه کارحفاری بنا آغاز و دانشمندان متوجه شدند این بنا احتمالاً یک پناهگاه برای افراد متعلق به تمدن روم باستان بوده است.


این بنا یک پرستشگاه متعلق به مسیحیان دوران امپراتوری روم باستان بوده است و برروی دیواره‌های غار‌های زیر زمینی اشکال، نقاشی و نقوش فراوانی مشاهده می‌شود که برخی از آن‌ها به زبان یونانی نوشته شده اند.

درکمال خوش شانسی به نظر می‌رسد در طول دورانی که عناصر داعش این منطقه را اشغال کرده بودند موفق به شناسایی این بنای باستانی نشده‌اند و گرنه به احتمال زیاد آن را مانند دیگر آثارباستانی برجای مانده ازتمدن‌های کهن تخریب می‌کردند.

این تونل زیر زمینی درکنار تپه‌ای که برای تخلیه زباله‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته پیدا شده است و درون آن کتیبه‌های یونانی و اتاقک‌های زیادی وجود دارد.


کارشناسان تخمین می‌زنند که حتی قبرستانی درکنار این تونل‌ها وجود دارد، زیرا مقبره‌های سنگی بزرگی درآنجا کشف شده است.

محققان قدمت بنا را متعلق به قرن‌های سوم یا چهارم میلادی می‌دانند.

کارشناسان امیدوار هستند با بررسی‌های دقیق‌تر وادامه کاوش‌ها بتوانند یافته‌های جدیدی درباره این بنای زیر زمینی، موارد استفاده ازآن و ساکنان آن پیدا کنند.

انتهای پیام/

بنای باستانی که باستان شناسان درسوریه آن را مخفی نگه داشتند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.