سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد مهدویت اصفهان مطرح کرد:

فرهنگ انتظار ، جامعه را از فرورفتن در ابتذال باز می دارد

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان فرهنگ انتظار را نجات بخش جامعه از فرورفتن درفرهنگ ابتذال قلمداد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور  امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، نیمه شعبان را یک فرصت طلایی در سیر و سلوک معنوی و عبودیت و بندگی دانست و اظهار کرد: در برخی از روایات از این شب به عنوان لیله‌القدر ثانی یاد شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که یکی از نیازهای جدی انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن امید و امیدواری است، افزود: امید در زندگی مانند خون در بدن باعث حیات انسان شده و نبود آن زندگی را به سمت مرگ و نابودی سوق می‌دهد؛ در کتاب آیت‌الله دستغیب گناه یاس به عنوان بزرگ‌ترین گناه بعد از شرک مطرح شده است.

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهمی که نقشی مؤثر در ایجاد امید در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد موضوع انتظار و مهدویت است یعنی یک انسان کامل و مرتبط با عالم ملکوت بشریت را از ظلم و جور و ضلالت نجات خواهد داد.

وی در ادامه با بیان این‌که انسان مؤمن و انقلابی با اعتقاد به انتظار و مهدویت هیچ‌گاه ناامید نشده و در سخت‌ترین شرایط نیز از میدان کار و تلاش شانه خالی نخواهد کرد عنوان کرد: لازمه مزین شدن به عقیده انتظار، ارتباط معنوی با حضرت ولی عصر(عج) است.

نیلی‌پور، فرهنگ انتظار را نجات بخش جامعه از فرورفتن در فرهنگ ابتذال قلمداد کرد و گفت: فرهنگ ابتذال همان جریان هدایت شده از نظام کفر جهانی است که انسان را از رسیدن به رفیع‌ترین قله‌های انسانیت باز می دارد و به سوی ابتذال، حیوانیت و قهقرا سوق می‌دهد.

وی بیان کرد: انسان مؤمن و معتقد به موضوع مهدویت در محیطی کاملاً آلوده به فساد نیز، هیچ گاه تن به ذلت نخواهد داد و با الهام گرفتن از نور امام خویش، تمام قد در مقابل وسوسه‌های شیطانی خواهد ایستاد.

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان اظهار کرد: طی مطالعه و پژوهشی در خصوص وصیت‌نامه شهدا به این نتیجه رسیدیم که بیش از 60 درصد وصیت‌نامه‌ها اشاره مستقیم به موضوع مهدویت داشته است و این نشان می‌دهد فرهنگ ایثار و شهادت و فضیلت طلبی تا چه حد به فرهنگ مهدویت بستگی دارد.

وی در این خصوص به شهدای شاخصی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید بابایی و شهید حججی اشاره کرد و گفت: شجاعت کم‌نظیر و مثال زدنی این شهدای بزرگ نشأت گرفته از اوج اعتقاد راسخشان به مهدویت و وجود امام عصر(عج) و الهام گرفتن از اوست.

نیلی‌پور اضافه کرد: شهید حججی خطاب به فرزندش در آن فایل صوتی از آرزوی خود به دو بار شهید شدن صحبت به میان آورد. یک شهادت در زمان انقلاب اسلامی و یک شهادت در رکاب امام عصر(عج).

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان در پایان اعتقاد راسخ به حضور و ظهور حضرت مهدی(عج) را عامل ایستادگی در راه مستقیم عبودیت و بندگی دانست و گفت: سید حسن نصراله در بیان خاطراتی از دوران جنگ 33 روزه با اسرائیل، یکی از دلایل مهم پیروزی حزب‌الله را علاوه بر آمادگی‌های ظاهری، اعتقاد به مهدویت دانست و از تأثیر این اعتقاد راسخ در به زانو در آوردن اسرائیل صحبت به میان آورد.

 

انتهای پیام/م

 

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.