مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان گفت:مردم ایران در برابر نظام استکباری حاکم بر جهان ایستاده‌اند و حرکت باشکوه امام خمینی(ره) و همراهی و وفاداری مردم باعث شد امام(ره) این تعبیر را داشته باشند که مردم ما امروز وفادارتر از اصحاب رسول‌الله(ص) در صدر اسلام هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور صبح امروز در ویژه‌برنامه سالگرد ورود امام خمینی(ره) ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام خمینی(ره) به میهن و ابراز امیدواری از اینکه این جمع حافظان و صیانت‌کنندگان از ارزش‌های دینی و انقلاب باشند، اظهار کرد: یکی از آرزوهای انبیاء، مصلحین و امامان(ع) این بود که بتوانند بر مقدرات جهان اسلام حاکم شوند و خود امور اجرایی را به دست بگیرند و مجری احکام الهی و عدالت باشند.

وی افزود: اگر انبیاء در مقابل حکام ظالم ایستادگی کردند، اگر شمشیر علی(ع) در برابر امویان بالا آمد و اگر امام حسین(ع) قیام کردند بیانگر آرزوی انبیاء و ادیان الهی برای اجرای عدالت و دیانت بوده است که بعضی به صورت موقت به این هدف رسیدند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه تاریخ تشیع سرشار از مجاهدت‌ها بوده است، گفت: در مقطع انقلاب اسلامی خداوند تقدیر کرد که رهبری بزرگ و جهان شناس که نیروهای جوانان و مردم را می شناخت حرکت کرد و همه مردم با او حرکت کردند و ما به قله فتحی در 22 بهمن رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی در این دوران افتخار بزرگی برای ماست که با پیروی از مجاهدی نستوه حرکتی را شروع کردیم و جریان انقلاب اسلامی از همان ابتدا مسیری را طی کرد که در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و به خاطر همین جبهه استکبار همچنان از انقلاب بغض دارند و با تمام ابزارهای ممکن به دنبال ضربه زدن و ایجاد مانع در برابر ایران هستند و با به کار گرفتن بیش از 18 هزار کانال به انقلاب اسلامی حمله کرده و به دنبال تخریب و نفوذ در تفکرات ما هستند.

نیلی‌پور با بیان این که ما بزرگترین انقلاب و تحول را در تاریخ جهان ایجاد کردیم، تصریح کرد: مردم ایران در برابر نظام استکباری حاکم بر جهان ایستاده‌اند و حرکت باشکوه امام خمینی(ره) و همراهی و وفاداری مردم باعث شد امام(ره) این تعبیر را داشته باشند که مردم ما امروز وفادارتر از اصحاب رسول‌الله(ص) در صدر اسلام هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: باید مراقب باشیم که حرکت انقلاب اسلامی و این حرکت بزرگ در طول تاریخ به اذعان همه اندیشمندان و آزادگان جهان را به بهانه بعضی مشکلات منحرف نکنند چراکه این حرکت مبارک جهانی نه تنها جهان اسلام که تمام جهان مستضعفان را تحت تأثیر قرار داده و حرکت مردم ایران الگویی برای مستضعفان جهان شد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین عاملی است که دنیای استکبار برای کنترل آن برنامه ریزی کرده اند و هزاران ابزار و متفکر و پول زیادی را به کار گرفته اند، بیان کرد: همه کسانی که غیرت شیعی و ملی دارند لازم است که با تمام قوا برای صیانت از انقلاب بنویسند، فکر و کار کنند و مجریان هم باید همواره به مردم خدمت کنند.

وی به بیان آسیب‌هایی پرداخت که می‌توانند این حرکت را دچار رکود کرده یا بعضی از افراد را دچار ارتداد و برگشت به عقب کنند و گفت: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند اتکا و اعتماد به رهبری های یک رهبر حکیم بود، اگر دشمنان بتوانند اندیشه امام(ره) را منسوخ کرده و نسل جوان اندیشه‌های امام را نشناسند و به جایگاه رهبری خدشه وارد شود دچار بحران شده و  بزرگ‌ترین ضربه را خواهیم خورد و حرکت کند خواهد شد، بنابراین باید در این زمینه کار فرهنگی و علمی کرد.

نیلی‌پور با بیان اینکه تغییر نیت‌ها یکی دیگر از آسیب‌هاست، اذعان داشت: تمام هدف شهدا خدا و رسیدن به آرمان‌های کربلایی بود و غرض دنیایی نداشتند، اگر امروز ما به نگاه دنیایی مبتلا شده و انقلاب را غنیمت دیدیم و به تقسیم غنائم پرداختیم همان اتفاق جنگ احد برای ما خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اگر خواستیم که امدادهای الهی در مسیر انقلاب تزریق شود، توسلات، توجهات و نیات خیر نباید ضربه بخورد؛ اگر به حقوق، درجه، نسبت و کرسی‌های قدرت بیش از آرمان‌های انقلاب توجه کردیم دچار مشکل میشویم.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان خاطرنشان کرد: آسیب بعدی این است که در حرکت انقلاب اسلامی اهداف مقدس و آرمانی را فراموش کرده و اهداف را کوچک کنیم؛ امام(ره) مردم را خوب شناخته بود و اگر مبارزه با استکبار و آمریکا را به عنوان حرکتی بزرگ برای انقلاب تعریف کرده بود به خاطر شناخت جوهره تشیع و مردم خود بود.

وی در ادامه اذعان کرد: اگر هدف‌های بزرگ را به هدفهای کوچک تبدیل کردیم به انرژی حاکم بر جوانان خود ظلم کرده‌ایم؛ ما بر اساس بشارت‌های نبوی از نسل سلمانی هستیم که منا اهل بیت(ع) بود، اگر اهداف انقلاب را تضعیف و تقلیل کردیم ظلم به سلمان کرده‌ایم؛ امید دارم انقلاب حرکت پویای خود را ادامه دهد و ما زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و حکومت جهانی مهدوی باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری سالگرد ورود امام خمینی(ره) در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.