سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها و مناطق عشایری شهرستان اهر برای جلوگیری از مهاجرت را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بازید از مناطق عشایری شهرستان اهر گفت: علیرغم مشکلات مالی، دولت تاکنون در روستا‌ها و مناطق عشایری کار‌های خوبی برای عمران و آبادانی انجام داده است، اما کافی نیست چرا که اگر از روستائیان و عشایر که به عنوان تولیدکنندگان از لحاظ مادی و معنوی حمایت نشود با مهاجرتشان به شهر‌ها دولت باید خدمات بیشتری را ارایه دهد و دیگر از تولید خبری نخواهد بود.

وی افزود: در شهرستان اهر نیز در بعضی از روستا‌ها و به خصوص مناطق عشایرنشین آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود که امیدواریم با تدابیر مسئولان و با احداث مجتمع‌های آبرسانی مشکل آب شرب این عزیزان حل شود.

عبدالهی، وجود راه مناسب برای روستائیان و عشایر شهرستان اهر را ازعوامل تسهیل کننده رفت و آمد دانست و گفت: از مسئولان راه و شهرسازی انتظار داریم با اختصاص به موقع اعتبارات لازم، نسبت به تسریع در آسفالت راه روستا‌های آماده برای آسفالت ریزی اقدام کنند.

در این بازدید فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از راه‌های درآمد روستائیان و عشایر شهرستان اهر از راه تولیدات واحد‌های دامی کوچک است، حمایت از توسعه‌های کمی و کیفی این واحد‌های دامی از اولویت هاست.

زاهد محمودی گفت: با توجه به اینکه با اعتبارات دولتی امکان تکمیل به موقع پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها و مناطق عشایری ممکن نخواهد بود لازم است خود روستائیان و عشایر نیز در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه روستائیان و عشایر به عنوان تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی پیشقدم هستند، عزم دولت حمایت از این قشر زحمتکش با ایجاد زیرساخت‌ها و یا اریه تسهیلات برای رونق کسب و کار در روستا‌ها و مناطق عشایری است. 

 

انتهای پیام/ش

بازید نماینده مجلس مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از مناطق عشایری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.