شرکتهای اتوبوسرانی بزرگ جهان مانند هیوندای، دایملر، بیوایدی و پراترا در حال روی آوردن به اتوبوسهای برقی هستند. بهعنوان مثال سال گذشته بود که پراترا رکورد شعاع حرکتی ۱۸۰۰ کیلومتر را با اتوبوس برقی کاتالیست E2 ثبت کرد. روشهای شارژ اتوبوسهای برقی در کشورهای جهان متفاوت است. بسیاری از شرکتها سیستم شارژ اتصال مستقیم از سقف یا جاده به اتوبوس را انتخاب کردهاند و برخی روش شارژ بیسیم یا وایرلس را دنبال میکنند.
با توجه به این موضوع که اتوبوسها همیشه در سطح شهر در حال حرکت نیستند و گاهی اوقات برای تعویض راننده یا هماهنگی برنامه حرکت اتوبوسها توقف دارند مقامات شرکت مومنتوم داینامیکس بیان کردند: اگر هر اتوبوس بیوایدی در ایستگاه مجهز به شارژ بی سیم 5 دقیقه توقف کند، بیش از مقدار مورد نیاز برای رسیدن به مقصد بعدی شارز خواهد شد.
تاد دنیل، مدیر فناوری و تأسیسات شرکت اتوبوسسازی لینک ترانزیت، میگوید: سادگی و عدم پیچیدگی شارژ بیسیم به ما اجازه میدهد اتوبوسها بدون توقف بلندمدت برای شارژ کابلی، همواره در مسیر حرکت داشته باشند.
مدیران ارشد شرکت مومنتوم داینامیکس اعتقاد دارند که استفاده از اتوبوسهای برقی در مقایسه با نوع دیزل یا هیبرید، سالانه میلیونها دلار صرفه جویی در مخارج را در پی خواهد داشت.
انتها پیام/
اولین ایستگاه شارژ اتوبوسهای برقی در آمریکا افتتاح شد