سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

۷۶ هزار پروژه ناتمام در کشور

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت:۷۶ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اتمام آن ۲۰ سال زمان می برد .

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در هفتادو ششمین شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی به حضور بخش خصوصی تاکید دارد،اظهار کرد:حضور بخش خصوصی در پروژه های نیمه تمام دولتی با موانع زیادی روبه رو است که باید آن را بررسی کرد.

وی ادامه داد:اصلاحیات در تبصره ۱۹ قانون برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی اعمال شده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه بودجه با اشاره به پروژه های نیم تمام دولتی تصریح کرد:۷۶ هزار پروژه نیمه تمام در کشور است که باتوجه به منابع مالی دولت پایان آنها نزدیک به ۲۰ سال طول خواهد کشید و عملا سرمایه گذاری های عمرانی صرف نگه داری این پروژه ها می شود.

وی ادامه داد:تنوعی از پروژه ها برای اجرا توسط بخش خصوصی وجود دارد که پروژه ها بین دولت و بخش خصوصی قابل واگذاری است.

پورمحمدی افزود:اولین دلیل عدم استقبال بخش خصوصی به نداشتن توجیه اقتصادی طرح ها باز می گردد که در قانون به صراحت ذکر شده است که در صورت حضور بخش خصوصی در اتمام پروژه ای دولت حق قیمت گذاری بر روی کالا و خدمات پایانی را ندارد.

معاون اقتصادی برنامه و بودجه تصریح کرد:برای حضور بهتر بخش خصوصی در پروژه های نیمه تمام، دولت تضمین خرید قطعی تولیدات و خدمات ارایه شده در پروژه را به بخش خصوصی می دهد.

پورمحمدی ادامه داد:موضوع امکان تغییر کاربری پروژه نیمه تمام پیش از پایان آن که سودآوری و تسریع پروژه را به دنبال دارد از دیگر موارد پیش بینی شده در قوانین است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه معافیت و مشوق های مالیاتی به علاوه حداقل بیمه کارکنان از جمله شرایطی است که حضور بخش خصوصی را تسهیل می کند.

به گفته وی؛با توجه به نیاز به سرمایه گذاری هنگفت، برای اجرای طرح ها تسهیلات لازم به تولیدکنندگان داده می شود.

پورمحمدی در پایان بیان کرد: جلساتی اینچنینی که در اتاق بازرگانی تشکیل می شود می تواند اختلاف های  میان بخش خصوصی و دولت را مدیریت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
وضعیت جاده سلفچگان - تفرش بسیار نامناسب بوده و نیازمند تعریض است .
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
چهار بانده شدن محور ارتباطی فرمهین به اراک
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تعریض 11 کیلومتر محور خنداب به پل دوآب
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
تکمیل جاده خمین - محلات 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
۴ خطه کردن محورهای قدیم ساوه همدان و ساوه سلفچگان با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
بودجه عمرانی موتور محرک اقتصاد کشور و محور توسعه و عامل اشتغال پایدار در کشور است به شرطیکه نقدینگی سرگردان به بخش های عمرانی هدایت شود
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
توسعه راه آهن در شهرهای مرزی مثلا ساخت راه آهن کرمانشاه خسروی به مقصد عراق باعث توسعه تجارت خارجی میشود .
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
جناب محمد باقر نوبخت با بی تفاوتی نسبت به بودجه عمرانی ، اقتصاد مملکت را فلج کرده است ، بهتر است از بودجه جامعه المصطفی قم کاسته شود و صرف تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام شود .
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
بدون شک با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از پروژه های خُرد با سرمایه های کمتر از ۵ میلیارد تومان در سازمان سرمایه گذاری شهرداری قادر خواهیم بود تا سرمایه های پراکنده را در راه توسعه شهری تجمیع کنیم که معرفی این سرمایه گذاران به شهرداری از خدماتی است که اتاق بازرگانی اتحادیه و انجمن می توانند انجام دهند.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ساخت راه آهن ازنا الیگودرز اصفهان با فروش اوراق منفعت در بورس
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
فروش اوراق مشارکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تامین منابع مالی جهت ساخت آزادراه کنارگذر شمالی اراک
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ساخت قطارحومه ای قم _ سلفچگان
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ دی ۱۳۹۷
تعریض و ۴ بانده کردن جاده شازند ازنا الیگودرز از طریق انتشار و فروش اوراق در بورس
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ساخت راه آهن چابهار زاهدان
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ساخت راه آهن اصفهان بوشهر
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک با انتشار اوراق وقف
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
۲ خطه کردن راه آهن اراک قم برای برقراری خطوط ریلی سریع السیر .
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای حل این معضل می توان مثل دولت عمل کرد و برای هر یک از این پروژه ها کارگروه های چند نفره تشکیل داد. با یک حساب سرانگشتی می توان تعداد بیش از 100 هزار شغل ایجاد کرد . حتی می توان برای این کار یک وزارت خانه تاسیس کرد . هر وزارت خانه لازم است که در همه استانها تشکیلات داشته باشد و... این راه کاری عالی برای افزایش اشتغال است و کاری بسیار راحت می توان برای ایرانیان ایجاد کردو آمار اشتغال را بالا برد.
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۷
ساخت راه آهن سریع السیر تهران قم اصفهان با مشارکت ایتالیا و فرانسه