سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

«ویتیلیگو» چیست و گریبانگیر چه کسانی می‌شود؟

مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان گفت: استرس یکی از عوامل ابتلا به ویتیلیگو است و افراد می‌توانند با کاهش استرس از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایران برای نخستین بار با بهره گیری از سلول‌درمانی موفق به بهبود و درمان بیماران ویتیلیگو یا لک و پیسی  شد؛ این اقدام طی تحقیقاتی در پژوهشگاه رویان محقق شد و موفقیت چشمگیری برای کشورمان در درمان بیماری لک و پیسی رقم خورد.

برخی مراکز با استفاده از اشعه لیزری اقدام به درمان بیماری لک و پیسی می‌کنند که این روش درمان پس از مدتی قابل بازگشت است و این اشعه در آینده بیماری‌های دیگری برای فرد به وجود می‌آورد.

در روش سلول درمانی که در پژوهشگاه رویان قابل انجام است، در ناحیه‌ آسیب دیده پوست، سلول بنیادی  گذاشته می‌شود که این سلول آسیب را رفع می‌کند؛ از سلول درمانی در درمان جای زخم با استفاده از خود سلول یا ترشحات سلولی استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: لک و پیس را با این روش ها درمان کنید


لیلا عطایی مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان و متخصص پوست در خصوص بهبود و درمان بیماری لک و پیسی با استفاده از روش سلول درمانی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت وگو کرد.

عطایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بیماری لک و پیس یا ویتیلیگو (Vitiligo ) و راه درمان آن، اظهار کرد: در سلول درمانی توجه به بیمار در خط اول درمان است؛ ما در ابتدا بررسی می‌کنیم که روش‌های درمانی که بیمار قبلا انجام داده است تا چند درصد در درمان بیماری مفید بوده است.

عطایی با اشاره به اینکه با استفاده از سلول درمانی می‌توان جای زخم را بهبود بخشید، عنوان کرد: در درمان جای زخمی که سطح وسیعی از بافت بدن را از بین برده است، می‌توان با سلول درمانی مداخله کرد؛ در این شیوه سلول‌های بدن فرد که در پانسمان بیولوژیک وجود دارد، روی زخم گذاشته می‌شود، این پانسمان به مرور جذب بدن می‌شود و جای زخم را ترمیم می‌کند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان درباره بیماری لک و پیس یا ویتیلیگو، بیان کرد: ویتیلیگو بیماری مزمنی است که در آن رنگدانه های پوست از بین می رود، بیماری نسبتا شایعی در جوامع است؛ این بیماری با ایجاد شدن لک‌های روشن تر از پوست در سنین مختلف پوست افراد را در برمی‌گیرد، رنگدانه یا ملانین عامل تیرگی پوست است و توسط سلولی به نام ملانوسیت تولید می‌شود.

استرس یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد ابتلا به بیماری لک و پیس است

این متخصص پوست با اشاره به اینکه  تئوری های مختلفی در ایجاد بیماری لک و پیس مطرح است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ایجاد این بیماری استرس زیاد است؛ افرادی که به دلایل شغلی و تحصیلی استرس زیادی دارند در معرض ابتلا به این بیماری هستند و برای جلوگیری از شیوع آن باید استرس خود را کم کنند.

عطایی با بیان اینکه تحریک سیستم ایمنی یکی از دلایل ایجاد بیماری ویتیلیگو است، عنوان کرد: گاهی این بیماری تحریک سیستم ایمنی را به دنبال دارد؛ زمانی که سیستم ایمنی دچار خطا می شود، به سلول خودی حمله می کند، سلول رنگدانه را هدف قرار می دهد و باعث می شود که دیگر رنگدانه در سلول تولید نشود.


بیشتر بخوانید: لک و پیس چگونه پوست را درگیر می‌کند؟ 


وی ادامه داد: تئوری دیگری که می‌توان در ایجاد بیماری ویتیلیگو مطرح کرد مواد اکسیدان است؛ این مواد می توانند در جریان آسیب ایمنی‌های بدنی یا روندهای شیمیایی در بدن رخ دهد، در این جریان سلول‌های رنگدانه از بین می‌رود و پوست دچار این عارضه می‌شود.

افراد مراقب تماس با مواد شیمیایی باشند و حتما حین کار از لوازم ایمنی استفاده کنند

مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان با اشاره به اینکه تماس با بعضی مواد شیمیایی باعث از بین رفتن رنگدانه در پوست می‌شود، بیان کرد: افرادی که در صنایع شیمیایی مشغول به کار هستند بیشتر در معرض بیماری لک و پیسی هستند؛ بعضی از مواد شیمیایی در برخی کارخانه‌ها مانند صنایع لاستیک سازی باعث می‌شود فرد پس از مدتی تماس با مواد اولیه به این بیماری مبتلا شود و رنگ دانه‌های پوستی خود را از دست می‌دهد.

عطایی با تاکید بر اینکه وراثت یکی از عواملی است که در ایجاد این بیماری موثر است، عنوان کرد: می‌توان گفت از بین 4 نفر مبتلا به ویتیگو یک نفر به طور ارثی به این بیماری دچار می‌شود؛ اغلب افرادی که استرس دارند در معرض مبتلا به این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه طبق آمار افرادی دچار استرس بیشترین مراجعه را به مرکز رویان دارند، گفت: افرادی که به دلایل کاری، تحصیلی، بیکاری و ازدواج دچار استرس هستند، بیشتر در معرض این بیماری هستند.

این متخصص پوست و مو در خصوص راه‌های درمانی بیماری ویتیلیگو در مرکز رویان، افزود: یکی از کارها این است که روند این ایمنی را متوقف کنیم؛ در برخی از افراد با استفاده از پماد و داروهای خوراکی که با هدف آرام کردم سیستم ایمنی تجویز می‌شود سعی در خاموش کردن این بیماری داریم.

عطایی با بیان اینکه یکی از روش های درمانی، استفاده از نور درمانی موضعی است، گفت: در این روش از جدیدترین تجهیزات نوری و لیزری استفاده می‌شود؛ لامپ‌های تخصصی، لیزر اگزایمراز تجهیزات درمانی این بیماری هستند، تمام این روش‌ها برای توقف و یا کاهش سیر این بیماری است.


بیشتر بخوانید: لک و پیس و تاثیرات متفاوت آن بر جسم و روح 


مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان با اشاره به اینکه سلول درمانی در بهبود این بیماری موثر است، مطرح کرد: سلول درمانی زمانی کاربرد دارد که بیماری خاموش باشد؛ برای این کار، سلول های رنگدانه ساز از قسمت‌های دیگر بدن برداشته، در اتاق‌های تمیز و فرآوری سلول کراتینوزیت و ملانوسیت جداسازی می‌شود و به صورت محلول قابل انتقال به بیمار در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سلول ملانوسیت را با روش‌های مختلفی به بیمار انتقال می‌دهیم، ادامه داد: روش های قابل انتقال شامل تزریق، مالیدن این سلول روی پوست بیمار است؛ سعی می‌کنیم با این روش ها سلول را در جای خود قرار دهیم و تلاش کنیم تا جذب بدن شود و به پوست پیوند بخورد.

در درمان بیماری ویتیلیگو لحظه ای درنگ نکنید و اقدام به درمان کنید

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه زمان در انتقال پیوند بسیار اهمیت دارد، گفت: زمانی می‌توان این سلول را به بیمار انتقال داد که بیماری در حالت خاموش باشد؛ چون این سلول از  بدن برداشته شده، اگر بیماری در حالت خاموش نباشد بدن در برابر این سلول عکس العملی نشان نمی دهد و در بهبودی بیمار اتفاقی رخ نمی دهد.

عطایی با اشاره به اینکه برای درمان به روش سلول درمانی باید بیماری یک سال در بدن فرد به حالت خاموش باشد، خاطر نشان کرد: پزشک باید حداقل یک سال بیمار را تحت نظر قرار دهد تا از خاموش بودن بیماری اطمینان حاصل کند؛ بعد از اطمینان، پزشک درمان را شروع و سعی در رنگدانه سازی پوست می‌کند.

وی اظهار کرد: پزشک، بیمار را برای یک سال با درما‌ن های خوراکی، پمادهای موضعی و نوردرمانی تحت نظر قرار می ‌دهد که این کار به خانه گزینی سلول ها کمک می‌کند؛ این سلول‌ها، بافت را خانه در نظر می‌گیرند و شروع به ترمیم می‌کنند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی سلول درمانی رویان با تاکید بر اینکه این بیماری مسری نیست، افزود: این بیماری درمان ریشه کنی ندارد و نمی توان مانع از پیشرفت بیماری شد؛ اما با روش‌های ذکر شده می‌توان به بیمار کمک کرد تا نواحی که در دید است و باعث آزار وی می‌شود را بهبود بخشید.

این متخصص پوست در خصوص  دغدغه‌های افراد مبتلا به بیماری ویتیلیگو، مطرح کرد: این بیماری از نوع خارش نیست و حساسیت زا نمی‌شود؛ تنها دغدغه در این بیماران فشارهای روحی است که اعتماد به نفس افراد را کم می‌کند و موقعیت اجتماعی، کاری و ازدواج او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیمار را به سمت افسردگی سوق می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیماران ویتیلیگو حتما در طول درمان خود به مشاور نیاز دارند، یاد آور شد: افراد در کنار اقدامات طبی، احتیاج به مشاوره روان پزشکی دارند و باید کاری کنند که استرس روزمره خود را تخلیه کنند تا بتوان نتیجه بهتری در درمان این بیماری داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سلام میشه راحنمای کنید
زینب گمار
۰۰:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام من دخترم صورتش گرفته میشه بگیدچکارکنم
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من پنج ماه که دستگاه تناسلی م درگیر این بیماری شده نمیدونم چه کار کنم‌ میترسم به صورتم برسه لطفا اگه راهکاری میدانید کمکم کنید
کوثر
۰۱:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
من حدود ده ساله دچاراین بیماری شدم اولش روصورتم ظاهر شد .بعد روی دستام .رفتم تهران بیمارستان راضی بهم پماد مدوپروک داد .استفاده کردم لکه ها یکم کمرنگ شدن.اما لکه ی زیرچشمم الان ده ساله همچنان مونده .اززندگی زده شدم ‌.لکه های دستم به هر دکتری که رفتم اصلا فرق نکرده .دیگه ناامید شدم.
حکیم
۱۲:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام من 15 سال این بیماری را داشتم کل ایران هم همه دکترا رفتم.
ولی تو شهر خودم یه فوق تخصص دکتری بود. دارویی داد کل بدنم دوباره خوب شد.کل جفت دستام. جفت پاهام تا زانو. دو طرف بقلها. وآخر سر صورتم لبهام سرم که اومد رفتم معالجه از همه جاهام قبل وبعد عکس گرفتم. الان خیلی خوب شدم رنگدانه. قهوه‌ای که تشکیل میشه خیلی خوشحال میشی
ابراهیم صاحبقران
۲۰:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ببخشید چه داروی مصرف کردی که خوب شد این شماره من با من اگه تماس بکیرد ودر بده که مامصرف گنیم شاید خوب بشیم
سلام میشه. اسم دارو رو بگید ما هم مصرف کنیم پسرم درگیر این بیماری شده
۲۱:۵۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
سلام اسم دارو میگید ماهم استفاده کنیم خدا خیرت بده
Nadia
۲۰:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
برادر من 16سالشه و از بچگی این مشکل داشته خیلی جاها هم بردیمش نوردمانی میکردن یا پماد میدادن
اما دداشم خوب نشد الانم به شدت به خاطر این موضوع ناراحته و حتی دوست نداره هیچکسو ببینه
لطفا اگه کسی دکتری سراغ داره که خودش نتیجه گرفته معرفی کنید
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
من خودم چند ساله مبتلا هستم ، دکتر نبوده نرم چه سنتی چه دکترای دیگه ، این مسئله خیلی به روحیه فرد مبتلا وابسته هست مخصوصا استرس و عصبانیت در پیشترفتش تأثیر زیادی داره، همه دکترایی که رفتم هیچ آ زمایشی نگرفتن ازم که ببینن چه مشکلی دارم ، تا اینکه به توصیه یکی هر شب قبل خواب دو قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی با یک لیوان آب می‌خوردم تأثیر زیادی داره ، هفته ای سه شب میخورم چون زیادیش خوب نیست ، همینجوری قرص ویتامین سی با قرص زینک هم میخورم خیلی تأثیر رو بهبودیم داره، به نظرم ویتامینی از بدن کمه که پوست اینجور لکه سفید میشه، برای بهبود صددرصد باید برید استان همدان ، کاملا خوب میشید،
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
سلام همدان. پیش کدام دکتر برم ممنونم راهنمایی کنی
رضا
۰۳:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
من سلول درمانی کردم خوب نشدم هیچ جاهای هم که زخم کردن لک سفید زد تر
n
۲۱:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام طب اسلامی برای این بیماری درمان ریشه ای دارد. تو اینترنت سرچ کنین ببینین.
میتونین به دکترای طب اسلامی هم رجوع کنین
مثل آقای تبریزیان و شاگردانشون
آقای خیر اندیش و.......
بانوی
۰۲:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دخترم دوسال نیمش هست تازه درگیر شده خیلی برای یک مادر دردناکه انشالله همه درمان بشن مخصوصا دخترا و خانمها که خیلی سخته براشون
سالاری
۰۰:۰۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام؛ من یک ساله ویتیلیگو بر من غلبه کرده سرعت زیادیم پیدا کرده.تصمیم دارم سردی کمتر بخورم اگرم استفاده کنم باهم خانوادهش باشه بطور مثل پنیر با گردو ماست با نعنا فلفل سیاه برنج با پیاز خام چای کمرنگ ولی با زعفران نبات شیر ولرم با عسل
سيسي
۲۰:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام

حتما بريد دکتر درمان ميشه منم مبتلا هستم دکتر قرص داده محلول داده کرم داده و ليزر اگزايمر هم خيلييي خوبه کاملا برميگردونه لکه هارو ولي قرص و محلول و کرم هم سرعت پيشرفت رو کم يا متوقف ميکنه
مهتاب
۱۷:۲۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من این بیماری رو داشتم.چند سال فقط یه لکه روی انگشتم بود ولی بعد از مدتی ناگهان فعال شد و به سرعت در تمام انگشت ها و مفاصل پیشروی کرد.خیلی دکتر رفتم و درمان های مختلف از جمله نور درمانی، پمادهای مختلف و... جواب نداد و در نهایت کل پوست رو سفید کردم.البته رنگ پوست خودمم خیلی روشن و سفید بود ولی لکه ها تو دستام خیلی واضح بود.الان خیلی خوبم و راضیم.فقط پوستم به آفتاب حساسیت بیشتری پیدا کرده که اونم با ضد آفتاب و مراقبت برطرف میشه.نگران نباشید.چاره داره.البته زمان می بره.چند ماه طول کشید ولی ارزش داشت.
خاتمی
۲۱:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باعرض‌سلام.مژده‌به‌کسانی‌که‌ازبیماری‌ویتیلیگو‌رنج‌میبرن.یه‌‌دختربچه‌داشتیم‌ازسن‌۷سالگی‌بیماری‌پوستی‌ویسی‌یاهمون‌ویتیلیگو‌گرفت‌خیلی‌جاها‌بردیم‌بیمارستان‌راضی‌تهران‌وگیلان‌نودجلسه‌نوردرمانی‌کمی‌خوب‌شدولی‌دوباره‌برگشت‌تقریبا‌۵ماه‌پیش‌یه‌نفرازآشناها‌که‌خودشون‌توخانوادشون‌بیماری‌پوستی‌داشتن‌‌رفته‌بودن‌دکترشهریزد‌بعد۴جلسه‌بیماریشون‌۵۰درصدخوب‌شده‌بود‌به‌ماهم‌خبردادن‌ماهم‌بردیم‌خداروشکر‌جواب‌مثبت‌گرفتیم‌روندبهبودی‌داره‌حدودا‌۶۰درصدخوب‌شده‌هرکی‌میخادبره‌میتونیم‌آدرس‌بدیم‌درخدمتیم
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام من سالها درگیر ویتیلیگو بودم. متاسفانه زمانی که من این بیماری رو گرفتم هیچ پزشکی نگفت دلیلش میتونه استرس باشه.خیلی دیرمتوجه شدم.به همه دوستانی که مبتلا هستند پیشنهاد میکنم در درجه اول به روانشناس مراجعه کنند و استرسشون رو ازبین ببرن...من همه درمان هارو امتحان کردم ودرنهایت چون روند بیماری خسلی سریع بود مجبور شدم پوستم رو کاملا سفید کنم طبق تجویز پزشک...روی من درمان های دیگه جواب نداد
اگه کسی هست که پوستش یکدست سفیدشده لطفا با من بگه چنتاسوال دارم.
مهتاب
۱۹:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم این بیماری دارم توروخدا اگه درمان شدین به ما هم بگین چ کار کنیم ؟؟
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خدمت همه منم پسرم صورتش لکه سفید گرفته دوساله خیلی هم دکتر رفته خواستم تجربیاتم رو برای شما عزیزان بگم من چند وقتی هست هفته ای دو بار شربت زعفران با عسل وگلاب براش درست میکنم همچنین دعای هرز ابو دجانه را بازعفران نوشتم و هر ماه تعویض میکنم همچنین زنیان و گردو اسیاب شده مخلوط کردم ودوسه روز یک بار یک قاشق میخوره خدارو شکر الان پوستش خیلی بهتر شده این مریضی به خاطر بلغم وپر خوری وکم تحرکی هست البته این نظر منه انشالله که تجربیاتم کمکی باشه برای عزیزان البته شربت زعفران خیلی تاثیر دارد التماس دعا
ههعییی روزگار
۱۱:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
من از دوم دبیرستان دچارش شدم ولی تا ده سال فقط یه لکه کوچیک بود اما الان دو سه ساله خیلی داره پیشرفت میکنه خیلی از لحاظ روحی داغونم چند روزی میشه که قهوه گانودرما مصرف میکنم خدا کنه نتیجه بگیرم..
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من 7 ماهه گانودرما مصرف میکنم اما هیچ تاثیری ندارد فقط برای فروش خودشان است
محمد
۲۰:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
گرفتار این بیماری شدم حدودا 2 سال حدود 5 ماه است که از غذای ارگانی استفاده می کنم وخوردن روزانه سیر خام همدان باعث شده که رو به بهبودی باشم سیر خام ناشتا با 2لیوان آب باید میل شود اثرش باور نکردنی است
محمود
۱۵:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
من ویتیلیگو داشتم خوب شدم نترسید فقط باید کبد رو پاک کنید وگرمی بخورید در دراز مدت خوب میشوید باید عادت‌ها غلط غذایی رو کنار بگذارید اگه راهنمایی خواستید تجربه هامو در اختیارتون میگذارم بدون چشمداشت
سیمین
۲۲:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام خیلی ممنون می شم اگر از راهنماییتون در این زمینه بهره مند شوم
...
۱۹:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
میشه لطفا توضیح بدید راجبش..
آوا
۱۲:۲۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مال من فقط یه لکه ی کوچیک رو گردنمه اندازه یه سکه شایدم کمتر ولی میترسم بیشتر بشه رفتم دکتر پوست گفت مال استرسه بادارو هایی که داده رنگش داره برمیگرده
محمد
۱۵:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کی شروع شد، توی این چند ماه گذشته چی شد؟
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چ دارویی؟؟
حمید
۱۰:۱۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام عزیزان
منم داشتم ولی هم اکنون روند پیشرفتش متوقف شده خداروشکر و داره کم کم بهبود پیدا میکنه.
من چند کار رو پیشنهاد میکنم بعنوان برادر کوچیکتون
- ورزش منظم در هفته و تعریق پوستی زیاد
- کنترل میزان قند خوراکی و فست فود و پاکسازی کبد
- خوردن ویتامین E , D با تجویز دکتر
- چکابهای دوره ای خودتون در سال و کنترل تیرویید
- آرامش و دوری از استرس
- گاهی هم پوستمو چرب میکنم با روغنهای خوب،که سبب جوش زدن هم میشود.
- اجتماعی باشین و برین بیرون و راحت باشین(فوقش یکم کرم ضدآفتاب بزنین). فکرنکنین همه زوم کردن روی شما، چون اصلا برای هیچکس مهم نیست. فقط خودتونو ازار میدین.
خوش باشین
مریم
۱۵:۲۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
منم دخترچهار ام مبتلاست خیلی رنج میبرم هیچ کاری هم نکردم به پمادهای مختلف هم اعتقادی ندارم
سعید
۰۰:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام
دوستانی که از نوردرمانی استفاده کردن نتیجه گرفتن؟برگشت نداره؟
هزینه ش چقدر هست؟
ادیسون مشهدی
۱۹:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
باسلام.انسانها با اینکه در عصرجدید محتوی وروشهای ارتباطی متفاوتی فرا گرفته اند ولی فراموش نکرده اند که آنچه جلوه انسانیست.. فداکاریست ..وزمانی که حسین بن عی ع با فرزندانش برای باقی ماندن انسانیت با بد خواهان جنگ تمام عیار میکند.به یک فداکاری کوچک ۶ ساعته یک شوهر برای زنش (در داخل هواپیما ) برای دوستش همدمش اینقدر واکنش نشان میدهند .؟؟پس هنوز انسانیت زنده است..عشق ودوست داشتن درجهان انسانها طرفدار دارد .امید چنین ارتباطی را برای تمام دوستان وبشریت درم .
فلاحی
۱۷:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بنده خودم مشکل پوستی داشتم با مصرف قهوه گانودرما خوب شدم وبه دوستم که ویتیلیگو داشت پیشنهاد کردم ایشان هم مصرف کرد خداروشکر رو به بهبودی هستن.
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام . خسته نباشید ...
میشه بگید که قهوه گانودرما را طبق چه دستوری آماده و استفاده گردید ؟ من پودرشو گرفتم و روزی یه قاشق مربا خوری توی چایی داغ میریختم و میخوردم ، بهتر که نشدم هیچ ، تازه معده من هم به هم ریخت ، الان 3 -4 ماهه دیگه نخوردم ....
کوروش
۱۲:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
خوشبختانه درمان طبیعی داره و احتمال بهبودی تا۹۰٪بسته به سن بیمار وشدت بیماری
نوید
۰۹:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
پسرمنم مبتلا به این بیماری بوددرمان شد خدا روشکر دکترش رفت خارج ولی به غیراز یک پماد دست ساز فقز بهش ویتامین میداد.ویتامین eکلسیم. مکمل های غذایی
آوینا
۱۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چند وقت بود ک متوجه شدین پیسی هست و مقدار لکها چقدر بود؟؟؟؟ کجا هستین دکترتون کجایی هست
معصومه
۲۰:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من خیلی از این بیماری زجر میکشم تورا خدا راهی نشونم بدین
سیده
۲۳:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
بد مرض است خدا هیج کیو گرفتار نکند
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
به نظرمن اونای که لکشون کمه و به درمانی پاسخ نداداند میتونن از تاتوی رنگ پوست استفاده کنن منم میخوام امتحان کنم هر چی باشه از حال درمیای..البته اگه به درمانی پاسخ مثبت نگرفتی
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مواظب باش لكه هات فعال نباشه چون ممكنه تحريك بشن وزيادبشن حتماباپزشك مشورت كن
رستم
۱۰:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ومن این بیماری رادارم باید چکار کنم
ذوالفقار
۱۳:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۸
برای این بیماری که اسمش برص هست چه چیزی خوب هست لطفا بگیدمن خیلی ازدست این بیماری رنج میبرم لطفا کمک بکنیدخواهش میکنم
.....
۲۱:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام من این بیماری رو دارم اما روی دستم رنگش تیره شده انگار کبودی اینم همین بیماری ویتیلیگو است؟؟؟
‌لطفا جوابم رو بدید
ممنون
محمد
۱۰:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من پوستم سفید شده بعد چند وقت با سیمان سفید سرو کار داشتم ک دست میزدم بهش الان دستام کلا لک های سفید چهار برابر شده .من دیگه بیخیالش شدم امید ب درمان ندارم .ولی داره بیشتر میشه تو بدنم دستام بخصوص صورتم
Hasti
۱۱:۲۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
امیدوارم امسال آخرین سالی باشه ک برا این بیماری زجر میکشیم و همه ی لحظات بد گذشته خاطره بشن آمین.
N
۲۳:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام طب اسلامی درمان دارد
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من از پماد مدوپروک( تاکروموس) با دوز یک صد استفاده فکرم ولی تقریبا بعد از چهار ماه شروع به ترمیم می کند
...
۱۹:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام درسته این بیماری نه دردی داره ونه خطر و همچنین واگیر دار نیست ولی دلیل نمیشه پزشکا دست رو دست بذارن و هیچ کاری نکنن.بخدا از لحاظ روحی بدترین ضربه رو میزنه جسم آدمم ک داغون میکنه کاش درد داش ک حداقل ی درمانی براش پیدا میکردن .آدم اصلا برا زندگی انگیزه نداره .
سعید
۲۰:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
من کدوم دکتر یا کجا برم درمان کنم
مجید سید حسینی
۱۳:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۷
سلام . این مژده رو به دوستان بدم که با یک دارو 100%گیاهی و نوشیدنی این بیماری را میتوانید قطعی درمان کنید دوره درمان 6 ماه تا الان افراد زیادی استفاده کردن و راضی هستند .
غلام
۲۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام اسم دارو چیه
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اسم دارو لطفا
مجتبی
۲۱:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا پشت پرده حرف میزنید خا اسم پمادرو هم مینوشتی اسمش چیه؟نکنه زیرلفظی لازمه.اسم پماد چیه لطفا بگید
محمد
۱۶:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اسم کرم یا شربتی که مصرف میشه تا لکه های پوستی یا همون ویتیلیگو بهبود پیدا کنه یا مانع جلوگیری از پیشرفتش بشه رو هر کس میدونه بگه لطفا
مریم
۰۸:۳۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سلام
دختر من حدود دو سال دچار ابن بیماری و چند بار دکتر بردمش تنها یک دکتر تونست درمانش کنه و ب سبک خیلی ساده و عجیب
گفت تنها دلیلش اول ژنتیک بعد سردی بدن ک با مصرف هر شب شربت سکنجبین درمان میشه ب ندت یک ماه از درمانش میگذره و از چهار مورد لکی ک داشت دو موردش محو شده
امیدوارم همه از این بیماری بد خلاص بشن دوره درمانش گفته سه ماه اما شاید ب میزان ضایعه بستگی داشته باشه
غزاله
۱۳:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
سلام خانم مریم عزیز میشه لطفا بفرمایید روش درمان دخترتون دقیقا چه طوری بوده ایا شربت رو با چیز دیگه ای بهش دادین
امیر
۱۸:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
برای درمان ویتیلیگو میتونید از کرم درمان ویتیلیگو بزک استفاده کنید. یا باهاشون مشاوره بگیرید. گوگل جستجو کنید. " کرم درمان ویتیلیگو بزک "
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ايا در چهره ترامپ ويتيليگو مشاهده ميشود ؟ به سفيدى دور چشمش دقت كنيد.
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بسیار عالی بود.
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
شماره تماسی برا مشورت و درمان این بیماری اگر سراغ دارید بزارید
ایمان
۱۹:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوست عزیز برای مشاوره و ویزیت جهت درمانی باید به کلینیک سلول درمانی پژوهشکده رویان مراجعه کنید ... در حال حاضر درمان موجود برای ویتیلیگو cell therapy است
امیر
۱۸:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
تو گوگل سرچ کنید " مشاوره پوست بزک " براتون میاره ازشون مشاوره بگیرید.
شیرجان
۱۰:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام وخسته نباشید ازاینکه امریکا از برجام خارج شد خوشحالیم چون ان هم یک قده سرتانی بود که داشت به سرعت پخش می شد ماهم خوشحالیم
omid
۰۷:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
قده سرتانی !!!!!