سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طنین مولودی خوانان مهدوی در سومین حرم اهل بیت

در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) امام زادگان و بقاع متبرکه شهر شیراز میزبان خیل عظیم عاشقان و منتظران حضرت حجت خواهند بود.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با بیان اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان در بیش از ۱۴ بقعه متبرکه در شب و روز میلاد برگزار می‌شود، گفت: جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم (عج) در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) به مدت دو شب در سه شنبه ۱۱ و چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان حجت الاسلام رضوی اردکانی، جاوید و با حضور مداحان اهل بیت حاج اکبر افخمی، روستا و رودکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم جشن و سرور در محل حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) با اقامه نماز مغرب و عشاء و با حضور مداحان اهل بیت و سخنرانی حجت الاسلام ذوالانواری برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن نیمه شعبان در محل بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی ا... در چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با مولودی خوانی سیدحسین فتح الهی و ایراد سخن حجت الاسلام محرابی است.

حجت الاسلام صفری گرائی ادامه داد: در روز سه شنبه از ساعت ۱۶ بعد از ظهر در محل حرم مطهر حضرت سیدتاج الدین غریب (ع) جشن نیمه شعبان به همراه مراسم نمادین پرچم گردانی حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) با حضور خدام و هیأت امناء این حرم مطهر برگزار می‌شود که از محل این حرم مطهر، ایستگاه صلواتی شیرینی و شربت برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) مراسم جشن و سرور در سه شنبه و چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام تجرد و مولودی خوانی مداحان اهل بیت برگزار می‌شود، افزود: این مراسم همراه با نورافشانی این آستان مقدس می‌باشد.

حجت الاسلام صفری گرائی با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان به صورت ویژه در محل آستان مقدس امام زاده سید محمد (ع) قصردشت به همراه سخنرانی حجت الاسلام فرجی و مولودی خوانی یحیی ابراهیمی برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم جشن و سرور گروه تواشیح اخلاص اجرا خواهند داشت و از محل این آستان مقدس ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.

همچنین به همت آستان مقدس امام زاده سیدمحمد (ع) قصردشت و هیأت مذهبی پنج تن آل عبا در محل بوستان سیب زار در جوار این آستان مقدس از سه شنبه به مدت ۳ شب مراسم مولودی خوانی با حضور مداحان اهل بیت به همراه توزیع اطعام و شیرینی برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز اشاره کرد: مراسم جشن و سرور میلاد حضرت مهدی (عج) در محل آستان مقدس امام زادگان سیدمحمد (ع) پودنک و سید محمد (ع) صغاد با سخنرانی حجت الاسلام زارع و عاشوری و با مولودی خوانی مداحان اهل بیت در سه شنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی افزود: آستان مقدس امام زاده سیدصادق (ع) واقع در شهرک مهدی آباد به مدت دو شب سه شنبه و چهارشنبه میزبان منتظران ظهور می‌باشد که این مراسم جشن و سرور با حضور سخنرانان حجت الاسلام ستاره فر و سیدمحمدعلی دستغیب و اجرای مراسم مولودی خوانی خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در محل آستان مقدس امام زاده سید شمس الدین میرآخر (ع) مراسم جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت بقیه ا... (عج) در سه شنبه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسنی و مولودی خوانی معلمی فر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین در محل امام زاده سید ابوطالب (ع) واقع در محله دروازه سعدی در سه شنبه شب از ساعت ۲۱ با مولودی خوانی مجتبی اکرمی و ایراد سخن حجت الاسلام روغنیان مراسم جشن نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز با بیان اینکه در محل امام زاده سیدحسین (ع) دروازه اصفهان مراسم جشن میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام شاهسونی و مولودی خوانی راسخ قدم و بیضائی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم جشن نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم (عج) در محل امام زادگان شاهزاده قاسم (ع) زرقان در چهارشنبه به همراه اقامه نمازمغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام صادقی و در آستان مقدس امام زاده سید ابوطالب (ع) وزیرآباد این مراسم در سه شنبه و چهارشنبه به همراه برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و شربت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

بقاع متبرکه شیراز میزبان جشن نیمه شعبان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.