سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛

ازتأکیدات جامعه المصطفی العالمیه پرهیز از افراط گرایی دینی وتندروی مذهبی است

آیت الله اعرافی پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی را از تأکیدات جامعه المصطفی العالمیه برشمرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسرکشور،در دیدار"پروفسور سینانایکاگه گامینی" رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا، به فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد وگفت: در شهر قم بیش از 10 هزار محقق و استاد در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی و انسانی در حال تدریس و فعالیت‌های پژوهشی هستند و بیش از 200 رشته و گرایش در جامعه المصطفی در حوزه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌گردد.

وی بر نزدیکی هرچه بیشتر و گره زدن علوم اسلامی و دینی با واقعیت‌های جامعه و مسائل انسانی و بشری تأکید کرد وافزود: بشریت در حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و اجتماعی با مسائل بسیار مهمی مواجه است که همه آدمیان با قطع نظر از جایگاه خود، باید بدان توجه داشته باشند.

وی پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی را از تأکیدات جامعه المصطفی العالمیه برشمرد وعنوان کرد: نهادینه سازی گفتگو و تعامل میان ادیان و مذاهب، از مهم‌ترین توجهات رسالتی جامعه المصطفی العالمیه به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه موضوعات خانواده، محیط زیست و صلح بشری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بشریت عنوان کرد و بیان کرد: همه مراکز علمی و دینی جهان باید به مسائل کلان بشری که انسان امروز با آن روبروست، توجه روز افزون تری داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان این که پیروان ادیان باید با نگاه عقلانی بر گفتگو و تعامل تأکید کنند،ادامه داد: جامعه المصطفی ضمن تأکید بر تعاملات بین الادیانی، رشته‌های متعددی را در راستای نهادینه سازی نگاه عقلانی، در حوزه ادیان و مذاهب راه اندازی کرده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به این که جهان در حال توسعه، باید توجه روز افزونی نسبت به ارتباطات علمی و فرهنگی ملت‌ها داشته باشد،یادآورشد: مراکز علمی و دانشی جهان باید ضمن ترسیم جبهه علمی و دانشی واحد، در راستای تعمیق روابط علمی و فرهنگی ملت‌ها قدم‌های بسیار مهمی بردارند.

انتهای پیام/ح

نهادینه سازی تعاملات بین الادیانی نیازمند ترسیم جبهه واحد دانشی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.