سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی رفسنجانی مطرح کرد؛

کاندیداهای شهرداری توانایی اداره شهر را دارند/ اعضای شورای شهر تصمیمات حزبی نمی‌گیرند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کاندیدا‌های شهرداری از توانایی‌های لازم برخوردار هستند، گفت: اعضای شورای شهر تصمیمات حزبی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پنجاه ونهمین جلسه علنی این نهاد با اشاره به سوابق کاری کاندیدا‌های شهرداری تهران اظهار کرد: ‌همه این افراد وزیر و یا استاندار بودند که به هر طریق توان اداره شهر تهران در بعد تخصصی را دارند.

وی با بیان اینکه زمانی که دو نفر از کاندیدا‌ها انتخاب می‌شوند لزومی به معرفی کابینه خود ندارد، گفت:‌ پس از انتخاب این دو نفر کاندیدا‌ها با اعضای کمیسیون وارد بحث و مشورت می‌شوند و مهم خصوصیت و پیشینه کاری آن‌ها است و معرفی اشخاص لزومی ندارد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه من نگفتم شورا نقش تشریفاتی دارد، گفت: 20 سال طول کشید تا قانون شوراها اجرا شود و 20 سال‌ هم طول کشید تا شوراها به جایی که هستند برسند و باید قدرت شوراها را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر تهران به صورت جبهه‌ای انتخاب شده‌اند، گفت: یعنی احزاب با هم مشورت کرده و جبهه‌ای را انتخاب کردند.

وی افزود: شاید اعضا نظراتی بر اساس احزاب خود داشته باشند، اما آنچه مهم است آن است که در زمان تصمیم‌گیری به صورت حزبی تصمیم‌گیری نشود و تصمیمات نیز به صورت جبهه‌ای باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نظرسنجی‌های اخیر درباره 7 کاندیدای شهرداری تهران گفت: باید تحقیق شود تا بدانیم چه کسی پشت این نظرسنجی است و ارقام عددسازی نشده باشند.

وی تاکید کرد: این نظرسنجی‌ها قابل اتکا نیست.

هاشمی رفسنجانی خطاب به تمام کسانی که موافق به شهردار شدن او بودند، گفت: از همه افراد تشکر می‌کنم، اما باید به رای شورا احترام گذاشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کاندیدا‌های شهرداری از سوی اعضای شورا پیشنهاد شده بودند، گفت: طبق تصمیمی‌ که در هیأت رئیسه گرفته شده بود، جمعی تشکیل شد تا از کاندیداها بخواهیم شرکت در رقابت را جدی بگیرند و این به منظور آگاه شدن از نظر خود کاندیداها صورت گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه شورای پنجم سیاست‌های کلی برنامه سوم را تصویب کرده است، گفت: شهردار منتخب باید برنامه سوم را در چهارچوب کلیات مصوب شورا ارائه کند.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس شورای شهر درباره کاندیداهای شهرداری تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.