سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی مطرح کرد؛

باید بخش قابل توجهی‌ از تصدی‌های شهرداری‌ به مردم واگذار شود

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد‌های تصدی‌گرایانه‌ شهرداری سبب شده اداره امور ناکارآمد انجام شود، گفت: باید بخش قابل توجهی از تصدی‌گری‌ها به مردم واگذار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی‌ عضو شورای شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با تبریک‌ فرا رسیدن ولادت امام زمان‌(عج) و روز کارگر‌ و روز معلم اظهار کرد: امروز 9 اردیبهشت‌ روز شوراهای اسلامی است و به گفته آیت‌الله طالقانی، باید اجازه‌ داد مردم مسئولیت‌ پیدا کنند زیرا این مردم‌ هستند که کشته‌ دادند و از همین توده‌های جنوب شهر بودند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که مردم چه وظیفه‌ای بر دوش ما به عنوان منتخبانشان‌ در شورا گذاشته‌اند؟،تصریح کرد: مردم می‌خواهند مشکلاتشان‌ حل شود و شرایط مطلوب‌تری برای زندگی آن‌ها در شهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه ما در برابر زندگی شهروندان تهرانی مسئول‌ هستیم‌، گفت: باید با مشارکت و مشورت شهروندان به ویژه جوانان، نخبگان و صاحب‌نظران زمینه‌های اداره بهتر و مناسب‌تر شهر را با انتخاب شهردار شایسته فراهم آوریم.

فراهانی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم فقط به این معنا نیست که وقتی جنگ می‌شود از مردم بخواهیم به جبهه‌ بروند یا در زمان انتخابات پای صندوق رأی بیایند‌، گفت: مشارکت مردم یعنی واگذاری امور به مردم و باید آنچه را که با رویکرد‌های تصدی‌گرایانه انجام شده است و اداره آن امور در طی سال‌ها از مردم سلب‌ شده و اکنون گران و ناکارآمد‌ توسط شهرداری به شهروندان ارائه می شود را به مردم بازگردانیم.

فراهانی با تأکید بر اینکه باید بخش قابل توجهی از تصدی‌هایی که شهرداری بر عهده دارد به مردم واگذار شود، گفت: در این شرایط هم شهرداری از اجرای امور تصدی‌گرایانه آزاد می‌شود و هم شورا زمینه‌های بیش از پیش مشارکت مردم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شوراها در جامعه مدنی مهمترین‌ و گسترده‌ترین نهاد فراگیری هستند که با بهره‌گیری از آن مردم نقش حاکمیتی‌ پیدا می‌کنند، گفت: وجود بیش از 100 هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا دستاوردی‌ است که ثمره اجرایی شدن انتخابات شوراهای اسلامی کشور به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در نیمه راه و در آستانه انتخاب شهردار باید به شهروندانی که می‌خواهند به آینده این شهر برای زندگی مطمئن‌ باشند، امید بخشیم، گفت: در این شرایط آن‌ها از انتخاب ما مطمئن و به تحقق شایسته‌سالاری اطمینان پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

لزوم واگذاری تصدی‌های شهرداری به مردم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.