سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای اجرای طرح شهید دکتر رهنمون؛

ارائه خدمات پزشکی رایگاه به روستاییان مریوانی

اهالی روستای بنیدر مریوان از خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی کردستان برخوردار شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، قاسم کاوه سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح شهید دکتر رهنمون، سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان تیم پزشکی متشکل از اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی و همراهی دانشجویان پزشکی ساماندهی و به روستای کم برخوردار بنیدر مریوان اعزام شدند.

وی افزود: تیم اعزامی خدماتی شامل پزشکی، دندانپزشکی، بهداشتی، مامایی و دارویی رایگان را به بیش از ۴۵۰ نفر از اهالی این روستا ارائه دادند.

 کاوه با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم این روستا، گفت: ویزیت رایگان، غربالگری BMI و فشار خون، آزمایش خون، معاینات مامایی، ترمیم دندان و همچنین آموزش شیوه صحیح مسواک زدن، هدیه خمیر دندان و مسواک رایگان به دانش آموزان روستا از جمله خدمات ارائه شده به مردم روستای بنیدر بود.

وی بیان کرد: در این طرح ۲۰ تیم پزشکی سازماندهی و به هر کدام یک منطقه جغرافیایی کم برخوردار اختصاص داده شده است.
 سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: خدمات پزشکی رایگان توسط اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بصورت مستمر و در ۹ نوبت تا پایان سال در منطقه هدف این طرح در روستا‌های میانه، بنیدر، دریله، زونج با یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ طرح شهید دکتر رهنمون با هدف خدمت رسانی مستمر، منظم و قابل رصد در جهت ارتقای وضعیت سلامتی، بهبود کیفیت زندگی و نیز سواد سلامت مردم مناطق کم برخوردار همزمان با سراسر کشور و با همکاری کلیه نهاد‌های مسئول در حوزه سلامت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

روستاییان مریوانی از خدمات پزشکی رایگاه بهره مند شدند

 

برچسب ها: درمانی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.