سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

ورزش‌های زورخانه‌ای زمینه ای برای صدورفرهنگ جوانمردی به جهان

استاندار اصفهان گفت: آداب ورزش‌های زورخانه‌ای بر زبان تمامی اهالی جهان جاری است و ما فرهنگ مروت و جوانمردی را به همه جهان صادر خواهیم کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در همایش هفته نکوداشت اصفهان و افتتاحیه بازی‌های محلی و بومی در میدان نقش‌جهان با عنوان «اصفهان شهری که دوستش دارم» با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته فرهنگی اصفهان اظهار داشت: برگزاری این گونه مراسم به عنوان میراث ارزشمند فرهنگ مردم ایران و به ویژه مردم اصفهان در مکانی ارزشمند و از نظر تاریخی حائز اهمیت ویژه و مکانی مقدس از بُعد اینکه در این مکان زمانی ورزش‌های زورخانه‌ای انجام می‌شده، قابل ستایش است.

وی افزود: مردم اصفهان باید ارزش‌های فرهنگی خود را به رخ دنیا بکشانند و افتخارات فرهنگی خود را که برگ زرینی از شناسنامه و هویت تاریخی ایران اسلامی و اصفهان است ، در معرض دید جهانیان قرار دهند و اعلام بدارند که اصفهان همیشه مرکز تمدن و مرکز ارزشمند فرهنگی خاک پاک ایران بوده است و اگر نامی از ایران اسلامی و اصفهان و سایر نقاط ارزشمند ایران اسلامی در جهان است، نشان فرهنگ، دانش، عقل، درایت و خودباوری و ابتکار به عمل و خلاقیت آنان است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در میدانی قرار داریم که بزرگانی در چند صد سال پیش حاکمیت داشتند که هنوز هم ارزش کار آن‌ها در دنیا در نوع خود بی‌بدیل است و فکرهای بزرگی بر ایران بزرگ و اصفهان مهد فرهنگ حاکم بوده است که چنین بناهایی را پی‌ریزی کردند که بعد از سالیان سال هنوز از اقصی نقاط دنیا وقتی گردشگران به این نقطه می‌آیند انگشت تحیر بر لب می‌گیرند و این نشان از هنر ایرانی و اصفهانی است.

وی تصریح کرد: ورزش کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای نشان از هویت ایرانی به عنوان هویتی مشحون از تواضع، فروتنی، گذشت، نیکی و صلح اندیشی است، برعکس آنچه در دنیای امروز می‌بینیم که خیلی‌ها ادعای صلح و تمدن و تجدد دارند ولی رفتار آن‌ها بسیار خلاف شئون انسانیت است.

مهرعلیزاده یادآور شد: 4 هزار سال پیش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ایران رواج داشته است و از آن زمان ورزش را به عنوان یک عامل رشد و تربیت جسمی و معنوی انسان‌ها می‌دانستیم و در آن زمان مردم بر این باوربودند که اگر قرار است کسی قوی باشد، قوی بودن فقط به قوت عضلات بدن نیست بلکه قوی بودن به علو و بزرگی روح و در این است که بگوییم که در عین قدرتمندی در مقابل ظلمی حتی کوچک تاب نمی‌آوریم و در هر گوشه‌ای از جهان برای دفاع از مظلوم به پا خواهیم خواست ولی تا زمانی که یاری باشد و صلح و اندیشه ورزی باشد تسلیم هستیم و این روحیه پهلوانی است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان نخستین فدراسیون بین‌المللی است که مقر آن در تهران است، تصریح کرد: امروز 85 کشور در دنیا به آداب زورخانه و کشتی پهلوانی آشنایی دارند و هر روز به تمرین می‌پردازند و اصالت‌های ایرانی را به دنیا معرفی می‌کند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در برنامه‌های خود توسعه این رشته را قرار داده و با تشکیل فدراسیون بین‌المللی، امروز افتخار می‌کنیم که آداب ورزش‌های زورخانه‌ای بر زبان تمامی اهالی جهان جاری است و ما فرهنگ مروت و جوانمردی را بر همه جهان صادر خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان افزود: این هفته به حق توانمندی‌های فرهنگی اصفهان در زمینه‌های مختلف اعم از هنر، صنایع دستی و ورزش را در مکان‌های مختلف در معرض نمایش قرار داد که برای همه  مردم و بویژه گردشگران خارجی جاذبه دارد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.