سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام هواپیماهای گشت کانادا و استرالیا به ژاپن برای نظارت بر تردد کشتی‌های کره شمالی

کانادا و استرالیا اعلام کردند برای نظارت بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، چند فروند هواپیمای گشت در پایگاهی هوایی در ژاپن مستقر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، روز شنبه، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور یک هواپیمای گشت نظامی را برای نظارت بر کشتی‌های کره شمالی که مشکوک به حمل کالاهای ممنوعه و در تناقض با تحریم‌های سازمان ملل متحد باشند، به جزیره اوکیناوای ژاپن اعزام خواهد کرد.

کانادا نیز اعلام کرده است قصد دارد هواپیماهای نظامی را برای انجام فعالیت‌های مشابه به این منطقه ارسال کند.

گفته می‌شود این هواپیماها در پایگاه هوایی آمریکایی کادِنا در جزیره اوکیناوای ژاپن مستقر خواهند شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که کره شمالی و جنوبی در نشست اخیر خود تعهد کردند برای خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.

با این حال، استرالیا اعلام کرده است به اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی ادامه خواهد داد.

همچنین، اقدام استرالیا و کانادا برای استقرار هواپیماهای گشت نظامی در ژاپن در حالی است که به تازگی یک هواپیمای جنگی انگلیس به منظور نظارت بر اعمال تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و برنامه هسته‌ای این کشور وارد ژاپن شده است.

توکیو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ژاپن از این فعالیت‌های نظارتی در راستای حفظ بیشترین فشارها علیه کره شمالی استقبال می‌کند.»

دونالد ترامپ که قصد دارد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند، گفته است قصد دارد از طریق تحریم‌ها، برای توقف برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، پیونگ یانگ را تحت فشار قرار دارد.

انتهای پیام/

استقرار هواپیماهای گشت کانادا و استرالیا در ژاپن

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.