پنتاگون خروج نظامیان آمریکایی از شبه‌جزیره کره را به بحث می‌گذارد

وزیر دفاع آمریکا خروج نیرو‌های نظامی این کشور از شبه‌جزیره کره را منوط به بحث با متحدان و سپس مقامات کره شمالی دانست.

پنتاگون خروج نظامیان آمریکا از شبه جزیره کره را با متحدان خود به بحث خواهد گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با ماریوس بلاژچاک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد اگر کره شمالی خروج نیروهای نظامی آمریکا را به عنوان بخشی از روند دستیابی به صلح خواستار شود، آمریکا خروج نظامیان خود از شبه جزیره کره را ابتدا با متحدان خود و سپس مقامات پیونگ یانگ مورد بحث قرار خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد: موضوع خروج نظامیان آمریکا در شبه جزیره کره یکی از موضوعات اصلی مورد بحث با متحدان ما در ابتدا و البته پس از آن با مقامات کره شمالی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است در ماه می یا اوایل ماه ژوئن بر سر موضوع عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای با هم دیدار کنند. آمریکا همواره در اعمال حداکثر فشار بر علیه پیونگ یانگ نقش مهمی داشته است و تاکنون منجر به اعمال چند دور تحریم علیه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی از سوی جامعه بین‌الملل شده است.

روز جمعه نیز کیم جونگ اون در دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در منطقه غیرنظامی در مرز دو کشور، توافقی صلح پانمونجوم برای برقراری صلح، رفاه و اتحاد میان دو کره را به امضا رساندند. اوضاع در شبه جزیره کره طی دو سال گذشته به علت برخی آزمایش‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی دچار بحران شده است و منجر به تشدید تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن گردیده است.

انتهای پیام/

اظهارات متیس درباره خروج نظامیان آمریکایی از شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار