سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موانع ابتدایی که باعث توقف رشد کسب و کارهای اینترنتی می‌شود

کسب‌وکارهای اینترنتی گاه در مسیر رشدشان با مشکلات زیادی مواجهند؛ برخی در اوج کار خود به زمین می‌خورند و برخی دیگر حتی مجال رسیدن به قله را نیز پیدا نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارت‌آپ‌ها یا به تعبیری کسب و کارهای اینترنتی امروزه نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند به طوری که با نگاهی به عملکرد برخی از استارت‌آپ‌های موفق متوجه تاثیر زیاد آنها در اقتصاد کشورشان خواهیم شد.

با این تفاسیر و با نگاه کلی به استارت‌آپ‌های دنیا متوجه می شویم که بسیاری از آنها در مسیر رشدشان با مشکلات زیادی مواجهند؛ برخی در اوج کار خود به زمین می خورند و برخی دیگر حتی مجال رسیدن به قله رشد را نیز پیدا نمی کنند. در این گزارش به بررسی موانع ابتدایی و ساده که در راه رشد کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد خواهیم پرداخت.

سرمایه زیاد

شاید تصور همگان بر این باشد که داشتن سرمایه زیاد کمک شایانی به رشد یک کسب و کار می کند؛ از این روست که داشتن سرمایه فراوان برای راه اندازی یک کسب و کار امری طبیعی محسوب می شود. با کمی بررسی مشخص می شود که کسب و کارهای اینترنتی یا همان استارت‌آپ‌ها که تحت وب هستند نیاز چندانی به سرمایه فراوان ندارند. این کسب و کارها امروزه در اروپا به سادگی در منازل راه اندازی می شود به طوریکه درآمد ماهیانه مناسبی هم دارند.

با همه این تفاسیر استارت‌آپ‌ها برای گسترش کسب و کار خود در ادامه راه به سرمایه زیاد نیاز پیدا می کنند. البته راه های مختلف و زیادی برای جذب سرمایه وجود دارد؛ مهم این است که استارت آپی عملکرد موفقی در ابتدای کار داشته باشد.

نداشتن اطلاع کافی

چه بسا افراد بسیار زیادی در دنیا ایده های خوبی در سر دارند اما به خاطر نداشتن اطلاعات کافی نمی دانند از کجا شروع کنند. امروزه یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی داشتن اطلاعات کافی و بر پایه آن برنامه ریزی مدون است. از این رو منابع زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد که می توان با مطالعه آن ها موفقیت های زیادی به دست آورد.

ترس

یکی از موانع مهمی که امروز در مسیر رشد استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای ایرانی دیده می شود ترس است. افراد حتی قبل از آنکه کوچک‌ترین تلاش یا حرکتی برای شروع کسب و کار خود کنند از قرار گرفتن در مسیر می ترسند. از این روست که ترس های مختلفی از جمله، ترس از شکست، ترس از پیدا نکردن سرمایه و ... افراد بسیاری را از شروع کسب و کارشان باز می دارد.

در این مورد باید موانع ترس دقیق مشخص شود سپس با مطالعه می توان راهکارهایی برای حل آن ترس ترسیم کرد.

مسیر کسب و کار

بسیاری از افراد هستند که با تکیه بر ایده خود شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی می کنند و در ادامه راه به دلیل عدم آشنایی با مسیری که باید طی شود به مشکل برمی‌خورند و با شکست مواجه می شوند. بنابراین داشتن ایده مناسب برای شروع یک کسب و کار کافی نیست و باید قبل از شروع با مسیری که قرار است در آینده طی شود نیز آشنا شویم.

برای آشنایی با مسیر کسب و کار خود باید مطالعات و تحقیقات زیادی انجام دهد و بر اساس تجارب و اطلاعاتی که به دست می آید برنامه مدون و دقیقی تنظیم کرد. در برنامه تنظیم شده موارد بسیار زیادی همانند نیروی انسانی، نحوه بازاریابی و تبلیغات، بازار هدف، سرمایه، جامعه هدف و ... دارای راه مشخصی می شوند. همین امر باعث می شود تا کسب و کارهای اینترنتی در ادامه راه با مشکل خاصی مواجه نشوند و یا در صورت برخورد با مشکلی راه حل برطرف کردن آن را خواهند دانست.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

عوامل ابتدایی برای جلوگیری از شکست کسب و کارهای اینترنتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.