سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ارسلان خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی با گرامیداشت ۸ اردیبهشت «روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای»، این روز را به همه خدمتگزاران عرصه بهداشت و سلامت جامعه و فعالان در زمینه ایمنی و سلامت شاغلین بخش دولتی و خصوصی، کارفرمایان و کارگران تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«سازمان بین المللی کار (ILO) از سال ۲۰۰۳ و با هدف پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی، مراسمی را در روز ۲۸ آوریل روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی که در ایران مصادف با ۸ اردیبهشت است برگزار می‌نماید.

روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در واقع یک فعالیت سالیانه بین المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است.

برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژی‌های جهانی سازمان بین المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است که باعث ارتقای آگاهی مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود.

شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت کار؛ «بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان» مطرح شده است که تسریع اقدامات برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار شامل محیط کار ایمن و مطمئن برای همه کارگران تا سال ۲۰۳۰ و پایان دادن به همه اشکال کار کودکان تا سال ۲۰۲۵ مد نظر می‌باشد.

این روز که اهمیت حیاتی برای بررسی این چالش‌ها و بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان را برجسته می‌کند، نه تنها برای ارتقای اشتغال کارگران جوان، بلکه برای پیوند این تلاش‌ها به مبارزه با کار خطرناک کودکان اقدام می‌نماید.»

۲۸ آوریل برابر با ۸ اردیبهشت از سوی سازمان بین المللی کار (ILO) به عنوان «روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای» (روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی) نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

پیام به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.