سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۲۸ هزارتن گندم از اراضی شهرستان دلگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان گفت: پیش‌بینی می‌شودبیش‌از ۲۸ هزارتن گندم از اراضی این شهرستان برداشت شود.

سید غلامرضا سجادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی سطح زیرکشت گندم در شهرستان دلگان نسبت به سال گذشته افزود: در سال زراعی جاری بیش‌از ۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلگان به زیرکشت رفت و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۲۸ هزارتن گندم برداشت شود.

وی بابیان این‌که متوسط برداشت گندم در شهرستان دلگان به‌صور متوسط سه تا ۴ تن در هر هکتار است، گفت: کار برداشت گندم از ارضی این شهرستان به‌وسیله ۷۰ دستگاه کمباین آغاز شده است؛ کشت گندم در دلگان از ابتدای آبان تا اواخر آذر ادامه دارد و برداشت آن از اواخر فروردین آغاز می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی دلگان بابیان این‌که حدود ۷ نفر از کشاورزان دلگانی به کار کاشت، داشت و برداشت گندم اشتغال دارند، تصریح کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال به صورت تضمینی خریداری و چنانچه تغییری در قیمت به وجود آید مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

سجادی تصریح کرد: در مجموع ۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی در شهرستان دلگان وجود دارد که ۲۰ هزارهکتار زراعی و ۱۰ هزار هکتار باغی است، عمده محصول زراعی و کشاورزی دلگان نیز گندم است.

انتهای پیام/گ

برداشت گندم در دلگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.