سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان؛

عامل انسانی، نقش مهمی در تصادفات جاده ای دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: مهمترین و موثرترین عامل تصادفات در جاده ها، عامل انسانی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری در گفتگویی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با شعار روز بدون حادثه رانندگی اظهار داشت: گرچه حمل و نقل در حوزه های مختلف بر عهده وزارت راه و شهرسازی است اما موضوع ایمنی در آن به شکل کاملا اجتماعی است.

وی افزود: جاده، وسیله نقلیه و انسان از عناصر اصلی ایمنی در حمل و نقل به شمار می روند، اما ضمن مهم بودن استانداردهای زیر ساختی در جاده و رعایت نکات ایمنی در ساخت وسیله نقلیه، عامل انسانی مهمترین نقش را در سوانح جاده ای دارد.

رودباری با تأکید بر اینکه دستگاه های مختلف در ایمنی حمل و نقل اثرگذار هستند، تصریح کرد: رانندگان باید فرهنگ رانندگی ایمن در حمل و نقل را داشته باشند و این فرهنگ نیز در جامعه شکل می گیرد.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: عامل انسانی می تواند در تمام جنبه های حمل و نقل از هزینه تا امنیت تاثیرگذار باشد.

رودباری به ایمن سازی راه ها و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: رعایت ایمنی در حمل و نقل دارای اهمیت بالایی است زیرا که عدم رعایت نکات ایمن در این امر موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر به جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: امنیت مقوله ای جدی است و در راستای حفظ جان و مال اقشار مختلف جامعه، فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن امری ضروری و نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است.

انتهای پیام/د

در تصادفات جاده ای، عامل انسانی نقش مهمی دارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.