رییس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی هیچ استانی به اندازه همدان خوب نیست، گفت: در بحث ایمنی جاده‌های استان خوشبختانه وضعیت خوبی داریم.

هیچ استانی به اندازه همدان راه خوب نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا عزیزی، رییس پلیس راه استان همدان به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در نشست هماهنگی مانور روز بدون حادثه رانندگی که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در بحث ایمنی جاده‌ها اقدامات مناسبی انجام گرفته است، اظهار داشت: باید تمام سعی و تلاش خود را در راستای ارتقای شاخص های حمل و نقل و راهداری استان به کار گیریم.

وی افزود: فراهم سازی بستر مناسب برای عبور و مرور ایمن مردم در جاده های استان عمده هدف اصلی است، که باید به آن توجه شود.

رییس پلیس راه استان همدان به بحث تصادفات در سطح استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه تصادفات در محورهای فرعی و روستایی رخنه کرده و طبق گزارش ها 54 درصد تصادفات جاده ای در محورهای غیرشریانی است.

وی به آمار بالای تصادفات راکبان موتورسیکلت به ویژه در مسیرهای روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: یک چهارم تصادفات استان همدان مربوط به راکبان موتورسیکلت است.

عزیزی ادامه داد: رعایت نکردن حق تقدم، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تجاوز به چپ، عمده علت بروز سوانح فوتی و جرحی برای موتورسواران است.

رییس پلیس راه استان همدان در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب اتوبوس های مسافربری استان تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمترین تصادفات را به میزان یک درصد در بحث اتوبوس های مسافربری داشته ایم.

عزیزی اضافه کرد: پارسال همچنین در وسایل نقلیه تصادفی، یک درصد مربوط به اتوبوس های مسافربری، 3 درصد مربوط به کامیون ها، 64 درصد مربوط به خودروهای سواری، 24 درصد مربوط به موتورسیکلت و بقیه مربوط به وانت بارها بوده است.

این مسئول در ادامه با ابراز تأسف از پایین بودن فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در استان اذعان داشت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در استان همدان وجود دارد این است که مردم همدان به عواقب بعد از حوادث توجهی نمی کنند که باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/ د

راه های استان همدان حال خوبی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.